Z Norska po cizí ose za pomoci Europ Assistance


			Z Norska po cizí ose za pomoci Europ Assistance
2.10.2013 Rizika

Pan Barták vyrazil s přáteli do Norska na dovolenou. Jejich cílem byl sjezd extrémně obtížných řek. Vše šlo podle plánu až do chvíle, když se objevily první potíže s automobilem. Nejprve se zdálo, že se jedná o jednoduchou závadu. Pan Barták nechal vůz prohlédnout v nejbližším servise, kde mu řekli, že se jedná o poruchu vstřikování a sdělili mu i orientační cenu opravy. Ale cena takové opravy byla velmi vysoká, odhadem několikanásobně vyšší než stejná oprava v České republice.

 

Jak tedy dál?

„Auto přestávalo jet. Někdy ujelo 200 metrů, někdy 200 kilometrů. Představa, že bychom s autem zůstali viset v pětadvacetikilometrovém tunelu, byla velmi nepříjemná. Nešlo jen o bezpečnost naši, ale i ostatních řidičů. Norské dálnice či tunely nejsou ideálními místy pro odstavení nepojízdného vozu. Navíc by nejspíš velmi důrazně zakročila místní policie,“ popisuje pan Barták příběh s dobrým koncem.

Výprava nemohla pokračovat dál na sever, proto se obrátila zpět k jihu a vracela se po místních silnicích. Bylo ale jasné, že jde o nouzové řešení. Cesta nakonec skončila ve městě Dagali na řece Numedalslågen, přibližně 200 kilometrů na sever od Osla. Posádka vozu odletěla do Čech a pan Barták čekal na zásah Europ Assistance, kterou mezitím kontaktoval.


Odtah vozidla

Prvním navrhovaným řešením byl odtah auta prostřednictvím norského partnera do přístavu a návazný odvoz vozu z Německa do Čech. Ceny v Norsku jsou ale výrazně jiné než ve střední Evropě: jen cena za odtah do přístavu činila přibližně 9000 eur. To výrazně překračovalo limit pojistného plnění.

Europ Assistance tedy zvolila variantu odtahu vozidla českou odtahovou službou, kde byla celková cena odtahu podstatně přijatelnější a limit produktu tuto částku bez problému pokryl. Automobil i kajaky se podařilo naložit na vozidlo odtahové služby a následoval přibližně šestadvacetihodinový přejezd do Prahy. Přestože šlo o standardní produkt Europ Assistance pro osobní vozy, limit na pojistné plnění plně postačoval i pro tuto, dosti náročnou variantu zásahu.

Cena asistenčního zásahu byla téměř 60 tisíc korun. Nejenže jsem díky pojištění asistenčních služeb tuto částku nemusel zaplatit, ale velmi příjemné bylo i jednání s Europ Assistance. Koordinátoři asistenční centrály se snažili zajistit schůdné řešení tak, aby limit pojištění vystačil,“ uzavírá líčení letošní dovolené pan Barták. „Sami se aktivně starali o komunikaci a průběžně mne informovali o postupu akce. Právě dobrá komunikace a vysoké plnění je důvodem, proč je od té doby doporučuji svým známým.“

Europ Assistance



Zdroj: Europ Assistance

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články