"Vytvoření procesních map bylo dalším krokem pro dosažení vynikající výkonnosti v této oblasti. Dokážeme teď lépe reagovat na změny," zdůraznil Pavel Novotný.
Dalším krokem byla digitalizace. V praxi to znamená, že škodní spis je v elektronické podobě. Aby mohl fungovat systém pro správu digitálních spisů, bylo vybudováno datové úložiště.
Změnit se musel i procesní systém, v němž je velmi důležitá týmová spolupráce při zpracování škody - jeden se musí spolehnout na druhého. Protože dochází k přenášení a sdílení informací, všichni vědí, že jejich práce je pod veřejnou kontrolou. Podle Novotného je to pro všechny velká změna.
Proces likvidace je rozfázován, má měřicí body, takže lze jednotlivé části procesu měřit.
Došlo nejen ke standardizaci procesů, ale i ke zvýšení rychlosti procesu likvidace. Ta je dnes pětkrát vyšší, než tomu bylo v minulosti.
Pracovníci mají jasně definované úkoly. A nejen to - informace o stavu škodní události v jakékoliv fázi procesu lze získat doslova okamžitě.
Nový systém pojišťovny Allianz umožňuje rovněž dělit škody podle obtížnosti na složité i na ty nejsložitější a tím dosáhnout efektivního přidělení pracovníkům ke zpracování.
Možné je dokonce měřit výkonnost procesů. Jak zdůraznil Pavel Novotný, podařilo se najít a optimalizovat neefektivní části procesu likvidace: "Postupně jsme dosáhli optimální provozní výkonnosti procesu likvidace škodních událostí."
Dagmar Šístková
Komentáře
Přidat komentář