Prozradily to černé skříňky, které vyšetřovatelé otevřely. Mimo jiné z nich vyplývá, že strojvedoucí si po telefonu pravděpodobně ověřoval nějaké údaje podle dokumentů nebo mapy, zvuk papíru je v nahrávce jasně patrný. Podle společnosti Renfe byl řidič zkušený a trať znal velmi dobře.
Těsně před nehodou jel vlak rychlostí 192 km/hod, přičemž maximální rychlost povolená rychlost v tomto úseku trati je 80 km/hod. Těsně před vykolejením vlak začal brzdit a zpomalil na 153 kilometrů v hodině.
Adif, Španělská státní společnost, která spravuje železniční infrastrukturu potvrdila, že speciální bezpečností program European Rail Traffic Management System, který automaticky hlídá bezpečnou rychlost vlaku, je nainstalován na většině vysokorychlostních tratích vedoucích z Madridu. Bohužel v tomto případě jeho dosah končil zhruba 3 km před osudnou zatáčkou.
Strojvedoucí Francisco José Garzón byl obviněn ze zabití 79 lidí v nedbalosti. U soudu v neděli vypověděl, že si spletl úsek u Santiaga s jinou částí trati, na níž je povolena vyšší rychlost.
Žádná ze stran zahrnutých do případu, tedy státní železniční společnosti Renfe a Adif a dvě pojišťovny, nepožádala o uvěznění Garzóna až do rozsudku a soud podle prohlášení nevidí riziko, že by Garzón mohl uprchnout.
V nemocnici po nehodě zůstávají desítky lidí. Dvaadvacet je jich stále v kritickém stavu.
BBC news
Komentáře
Přidat komentář