I ve Velké Británii lidé rádi "nafouknou" pojistnou škodu

24.1.2011 Pojistný trh

Výzkum, který provedla pojišťovna Swinton, a který se týkal odhalování pravdy, pokud jde o počet falšovaných nebo zkreslených pojistných událostí, přinesl zajímavé výsledky.

Z celkového počtu 1 200 klientů pojišťovny, kteří mají u pojišťovny Swinton pojištěný dům nebo dománost, se v anonymním on-line výzkumu přiznalo, že 22 % z nich přehánělo v popisu pojistné škody proto, aby získali podstatně vyšší finanční plnění.

Dalších 37 % se otevřeně přiznalo, že by byli ochotni pojistnou událost uměle "nafouknout" proto, aby dostali vyšší pojistné plnění.

Pojišťovna vydala tiskovou zprávu, že pokračuje ve vývoji takových technických prostředků, aby potenciální podvodníky chytila. V budoucnosti bude údajně velmi jednoduché pojistný podvod zjistit.

Příkladem může být klient, který zkusil ohlásit krádež většího počtu DVD. Později se ukázalo, že tato DVD nebyla ve Velké Británii vůbec zveřejněna.

Steve Chelton, manažer pojištění domácnosti v pojišťovně Swinton, k tomu dodává: "Chci ujistit čestné klienty naší pojišťovny, že uděláme všechno pro to, abychom zabránili podvodům a aby poctiví klienti nedoplatili na podvodníky."

Software, používaný ve Velké Británii dokazuje, že denně dochází v průměru k 335 podvodům, což přijde na 2,3 miliónů liber (65,86 miliónů korun).

Pokud jde o pojištění domácnosti, denně se klienti dopouštějí 170 podvodů.

Podvody ročně zvyšují náklady na pojistné v průměru o 44 liber (1 260 korun).

Insurance Times

Zdroj: Insurance Times

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS