České dráhy zatím přesnou příčinu havárie neznají. Prioritou je však nyní obnovit provoz na trati. Zatím to vypadá, že vlak projel návěstidlo zakazující jízdu a narazil do vlaku stojícího ve stanici. V důsledku srážky byl usmrcen strojvedoucí pohybující se vlakové soupravy a došlo k totálnímu zničení jedné lokomotivy. Poškození stojící lokomotivy bude opravitelné. Otázkou zůstává, proč nehodě nezabránil automatický bezpečnostní systém „generálního stopu“, který by měl oba vlaky v určité vzdálenosti od sebe zastavit, pokud by se schylovalo k jejich srážce.
Další odpovědi přinese jistě drážní inspekce, která nyní nehodu prošetřuje. Pojistitelem Českých drah je pojišťovna Generali, která touto nehodou řeší letos s Českými dráhami již třetí případ poškozené lokomotivy. Škody zatím nejsou vyčísleny, ale jelikož se jedná o velké poškození lokomotiv, můžeme očekávat částky, šplhající se přes desítky milionů korun.
V létě si mnozí vzpomenou na nehodu na Masarykově nádraží, kdy lokomotiva soupravy City Elefant včas nezabrzdila a vjela až na perón. Druhou a mnohem horší nehodou byl incident ve Studénce, kde vlak typu Pendolino narazil v plné rychlosti do nákladního automobilu na přejezdu. Škoda na lokomotivě tehdy byla 150 milionů a nehoda si vyžádala 3 lidské životy.
Komentáře
Přidat komentář