AIG: I kuriózní případy musí být řešeny profesionálně


			AIG: I kuriózní případy musí být řešeny profesionálně
17.3.2014 Škody

Čas o času se pojišťovny setkají s pojistnou událostí, která se vymyká obvyklému standardu. Pojišťovna AIG řešila zhruba před dvěma lety případ úhynu exotického ptactva.

Poškozený byl chovatelem papoušků na Maltě. Zakoupil si teflonovou pánev, výrobek klienta pojišťovny AIG, a poté, co si usmažil několi steaků, zjistil, že ve voliéře úmístěné v podkroví nad kuchyňskou linkou došlo k hromadnému úhynu papoušků.

Poškozený neváhal několik papoušků uchoval v mrazáku a výrobci pánve zaslal morbidní fotografie mrtvých papoušků vyskládaných vedle předmětné pánve. Současně uplatnil nárok ve výši cca 190.000 Kč, což měla být pořizovací cena uhynulého ptactva. Provedli jsme místní šetření na Maltě a zároveň zkoumali, zda výpary z nové teflonové pánve mohou způsobit úhyn ptactva. Také jsme zjistili, že nikde v EU nebyl podobný případ jednoznačně prokázán. Zejména proto, že případná pitva a laboratorní testy jsou velmi nákladné.

Klient se obával medializace případu a poškozený vystupňoval své požadavky až k cca 550.000 Kč. Jednoznačné důkazy o příčině úhynu papoušků jsme však neměli. Pitva a laboratorní testy by stály několik desítek tisíc Kč.

Nakonce AIG pojištěnému nabídla částečné odškodnění s tím, že odpovědnost našeho klienta sice není jednoznačně prokázána, ale že raději, než dále investovat do nákladného šetření, spor ukončíme výplatou kompromisního pojistného plnění.

Poškozený nabídku odmítl a pohrozil soudem. Poté ho AIG pojišťovna vyzvala, ať tedy jednoznačně prokáže příčinu úmrtí jeho papoušků. Po několika týdnech akceptoval nabídku pojišťovny a přijal pojistné plnění ve výši 171.000 Kč. Výsledkem tak byla spokojenost na všech třech stranách.

AIG

Zdroj: AIG

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články