Případ poničeného pendolina vyvolal velký rozruch. Tragická nehoda, zaviněná nedbalostí řidiče kamionu, stála život 3 lidi a mnoho zraněných. Polský řidič Slawomir Wojciech Sondaj, vjel s plně naloženým kamionem na přejezd navzdory spuštěné signalizaci a narazila do něj souprava rychlovlaku pendolino.
Více se dozvíte zde: Srážka Pendolina a kamionu ve Studénce bude stát 160 milionů
Škoda na lokomotivě se tehdy odhadovala na 160 milionů korun, což bylo vysoko nad limit, který měla pojistka majitele dopravní firmy. Ta téměř okamžitě skončila v insolvenci a škody způsobené na lokomotivě byly nucené České dráhy zaplatit ze svého. Tento případ pak na pojistném trhu vyvolal debatu, zda jsou současné limity plnění dostačující a jako reakce na vykrytí podobných událostí vznikl unikátní produkt MaxiOn od České podnikatelské pojišťovny, který je schopen krýt škody až do výše jedné miliardy korun.
Čtěte více: Pavel Wiesner o novince MaxiOn s miliardovým krytím: "Kryjeme i ty nejkatastrofičtější scénáře"
České dráhy až do tohoto týdne zvažovaly spolu s výrobcem, zda poškozenou lokomotivu zlikvidovat, nebo zda bude možná její oprava. V konečném verdiktu se Dozorčí rada Českých drah přiklonila k opravě, která bude stát 200 milionů korun.
„Pendolina dnes patří k nejspolehlivějším vlakům národního dopravce a spokojenost s cestovním komfortem i službami v nich je důvodem, proč jsou u zákazníků oblíbená a dokáží plně konkurovat soukromým dopravcům. Sedmou jednotku potřebujeme, proto ji necháme opravit,“ uvedl předseda dozorčí rady Milan Feranec.
Komentáře
Přidat komentář