Úvodem si připomeňme, že se jednalo o požár v parkovacím domě o kapacitě 1 600 aut. V době požáru v něm bylo zaparkováno asi 1400 aut. Na místě zasahovalo 12 hasičských jednotek.
ABI sdělila, že již stovkám lidí, kteří ztratili svá vozidla v důsledku požáru na Silvestra, byla vyplacena pojistná plnění a že řada pojistitelů nasadila mimořádně své zaměstnance, aby se co nejrychleji postarali o škody a jednali maximálně pružně. Hned 1. ledna 2018 byly zřízeny pohotovostní telefonní linky pro nahlášení škod.
Mohlo by vás zajímat: Zajímavost: Ottonova nabízí připojištění zubní péče
Kromě nároků na pojistné plnění za zničené vozidlo uplatňují poškozené osoby i nároky na náhradu škody za věci, jež byly uvnitř vozidel. Výplata pojistného plnění bude odvislá od znění pojistných podmínek, které jsou součástí konkrétní pojistné smlouvy. Některé poškozené osoby tak budou moci nárokovat též úhradu za použití jiné dopravy.
ABI uvádí, že pojistitelé provozující pojištění motorových vozidel vyplatili na pojistných plněních v roce 2016 každý den 33 mil. GBP. Je ale nanejvýš neobvyklé, aby bylo tak mnoho vozidel zničeno ve stejnou dobu na jediném místě.
Mohlo by vás zajímat: Specifika japonského pojistného trhu
Rob Cummings, vedoucí oddělení ABI pro pojištění motorových vozidel a pojištění odpovědnosti, v této souvislosti zdůraznil, že pojištění existuje i pro takový typ událostí a že pojistitelé pracovali neobyčejně usilovně, a to i přes bankovní „prázdniny“, aby co možná nejrychleji vyřídili tyto pojistné události. Poškozené osoby mohou počítat s tím, že pojistitelé jsou připraveni jim vyplatit až 20 mil. GBP, aby jim pomohli se dostat zpět na silnici.
Komentáře
Přidat komentář