Volkswagen na pranýři. Žaloby padají rychleji než jeho akcie.


			Volkswagen na pranýři. Žaloby padají rychleji než jeho akcie.
25.9.2015 Škody

První žaloby, rozsáhlé vyšetřování ve Spojených státech i Evropě a raketový pád akcií. To je bilance prvních čtyř dnů, během kterých zpráva o manipulacích s emisemi druhé největší automobilky světa obletěla svět.

 

Automobilka Volkswagen již zaznamenala ve Spojených státech první žaloby od zákazníků s automobily s dieselovými motory VW. Jen od pátku bylo podáno čtyřicet žalob a to je pouze začátek. Mezi žalobci je i jeden prodejce vozů Volkswagen.

Bude určitě zajímavé sledovat, zda budou lidé chtít využít situace a zda budou žalovat automobilku o náhradu škody na základě podvedení jejich ekologického cítění, které je vedlo k zakoupení vozů VW.

Dalším důvodem žalob bude, skutečnost že po aktualizaci softwaru sice dojde k poklesu vypuštěných emisí, ale rovněž k poklesu výkonu automobilu. Podvedení zákazníci  tak budou chtít náhradu škody za ztrátu hodnoty vozu a také uhrazení nákladů, které budou spojené se svoláním vozů do servisu.

Počet žalob určitě v příštích dnech výrazně poroste. V USA se problém s emisemi týká přibližně 482 tisíc automobilů.

Vlnu žalob lze očekávat i v Evropě. Německý ministr dopravy Alexander Dobrindt potvrdil, že automobilka Volkswagen manipulovala s emisemi i v Evropě. Zatím není jasné, kolika aut se manipulace týkají. „To se ukáže v příštích dnech,“ řekl novinářům Dobrindt. „Budeme i nadále společně s VW intenzivně pracovat na tom, abychom co nejdříve a co nejotevřeněji o těchto detailech informovali veřejnost,“ dodal ministr.

Volkswagen už v pondělí po zjištění amerických úřadů uvedl, že podvodný software instaloval do celkem 11 milionů svých vozů. 

Ověření údajů o uvolňování emisí chce v České republice provést i Škoda Auto. Ministerstvo dopravy bude společně s firmou Škoda Auto svolávat ke kontrolám majitele vozů s motory, v nichž může být problém. V letech 2009 - 2013 do některých aut problémové motory Škoda zřejmě nevědomky montovala. Jedná se o dieselové motory s obsahem 1,6 a 2 l TDI.

VW navíc bojuje se silným propadem akcií a to více než o třetinu. Propad zastavila až rezignace Martina Winterkorna šéfa koncernu VW. Ten včera přijal odpovědnost za skandál, i když znovu zopakoval, že o manipulacích s emisemi nevěděl a šokovaly ho.

Částky na urovnání celé aféry budou jistě astronomické. Jen několik dní před startem aféry s emisemi se americká automobilka General Motors dohodla s federální vládou USA na vyplacení 900 milionů dolarů za ukončení vyšetřování spojeného s vadnými součástkami, které vedly ke smrti 124 lidí.

Zdroj: oPojištění.cz

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články