Generali: Rozmary počasí vystaví účet za 40 milionů korun


			Generali: Rozmary počasí vystaví účet za 40 milionů korun
9.7.2012 Škody

Přívalové deště doprovázené bouřkami, vichřicí a krupobitím způsobily klientům Generali stovky škod za desítky milionů korun. Celkem by se podle odhadů likvidátorů Generali mohlo jednat až o 1000 škod za 40 milionů korun. Rozhodující pro jejich celkovou výši bude vývoj počasí v následujících dnech. Na řadě míst ČR řádily přírodní živly opakovaně. Lidé mnohdy ani nestačily odklidit první škody a přišly druhé. Rozmary počasí zasáhly v během posledních 14 dnů takřka celou republiku. Škody se tak vyskytují de facto na celém území ČR. Mobilní technici a likvidátoři jsou v plné pohotovosti. Přímo v terénu monitorují situaci a pomáhají klientům s registrací škod. Aktivně také nabízejí možnost výplaty zálohy na pojistná plnění, aby lidem i po finanční stránce usnadnili likvidaci pojistné události. 

Klienti Generali dosud nahlásili na 300 škod za 15 milionů korun. Jejich počet poroste každým dnem tak, jak je budou lidé postupně hlásit. Navíc vzhledem k času dovolených může být řada škod hlášena i s více než týdenním zpožděním. Řada lidí totiž o škodách dosud neví. Na druhou stranu ale také evidujeme případy, kdy se lidé kvůli kalamitní situaci vrátili z dovolené předčasně. 

Mezi prvními nahlášenými škodami dominují zatopená přízemní podlaží a zaplavené sklepy, poškozené střechy či škody na motorových vozidlech způsobené především popadanými větvemi ze stromů, které nevydržely nápor silného větru, a krupobitím. Výjimkou nejsou také škody způsobené přímými či nepřímými údery blesků. První škody začínají hlásit také zemědělci. Právě jejich výše může celkový účet kalamitních škod ještě výrazněji ovlivnit. 

Nejvíce majetkových škod aktuálně evidujeme v jižních, východních, západních a středních Čechách. Hlášení o zemědělských škodách především na plodinách zatím přicházejí převážně z jižní Moravy, okolí Hradce Králové a Plzeňska. 

MODRÁ LINKA PRO HLÁŠENÍ ŠKOD: 844 188 188 v pracovní dny od 7 do 19 hodin 

Škodu lze také nahlásit online a to kdykoliv pomocí tohoto FORMULÁŘE -

http://www.generali.cz/hlaseni/?q=FORM_MAJ_ZIVEL 

Doporučená opatření pro minimalizaci následků škod: 

  • vyčerpávání vody, vysoušení a úklid zasažených prostor 
  • nezapínat zasaženou elektroniku a domácí spotřebiče a podle možností okamžitě předat k opravě do odborného servisu 
  • jakmile to situace dovolí, provést revizi elektrických a plynových rozvodů, pokud došlo k jejich zatopení 

V první řadě zkontrolujte stav zasaženého objektu, zejména jeho statiku, rozvody energií a kanalizaci. 

Jakmile to situace dovolí, je důležité vytvořit si seznam všech poškozených a zničených věcí s uvedením jejich popisu, stáří a pořizovací ceny. V případě možnosti je vhodné provést jejich fotodokumentaci. Hodnotu a vlastnictví zasažených věcí je potřeba doložit například záručními listy, účtenkami, či jiným pořizovacími doklady. 

V případě, že to situace v místě škody umožňuje, ponechat poškozené a zničené věci v místě škody k následné prohlídce pracovníků Generali. Pokud z hygienických, bezpečnostních nebo jiných vážných důvodů nelze zbytky poškozených či zničených věcí na místě uchovat, provést jejich likvidaci. V tomto případě je nutné prokázat existenci důvodů likvidace ? fotodokumentace, nařízení hygienika apod. 

Náklady, které jsou prokazatelně vynaložené na likvidaci škody, mohou být součástí výplaty pojistného plnění. Doporučujeme vést si jejich záznam. S likvidátorem pojistné události je možné dohodnout vyplacení přiměřené zálohy na pojistné plnění. 

Generali

Zdroj: Generali

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články