V případě živelné pohromy se může stát, že živnostník či podnikatel přijde opravdu o veškerý svůj majetek včetně notebooku a jeho zálohy, dokladů, účetních dokumentů, pojistných smluv a dalších materiálů potřebných k nahlášení škody. V takovém případě je možné využít povinné účetní doklady jako je účetní uzávěrka, výroční zpráva či daňové přiznání, které po požádání obdrží na FÚ. Pokud ani tyto dokumenty nejsou k dispozici, pomůže s vyčíslením škod zkušený likvidátor, u složitějších či speciálních případů lze využít znalce z příslušného oboru.
Mohlo by vás zajímat: Podpojištění je znovu na scéně, kvůli dražším stavebním materiálům
„Jestliže si nejste jisti, jak a kde jste vlastně pojištěni, postačí vám znát vaše rodné číslo. Na základě toho jsou pak pojišťovnou dohledatelné veškeré pojistné smlouvy, případně vám i sdělí, zda jste pojištěn právě u dané pojišťovny,“ radí Petr Schütz, ředitel likvidace pojistných událostí Slavia pojišťovny.
Pokud se chcete vyvarovat právě této situaci, můžete si vytvořit tzv. KPZ neboli krabičku poslední záchrany, kam uložíte veškeré důležité dokumenty včetně pojistných smluv. Pro případ povodní či záplav je můžete vložit do voděodolné schránky. Dalším možným způsobem je zapsat si veškerá čísla pojistných smluv, SPZ vašeho automobilu, číslo občanského a řidičského průkazu do mobilního zařízení.
Mohlo by vás zajímat: ČAP: Předpis smluvního pojistného se v 1. pololetí navýšil o 4,4 %
V neposlední řadě nezapomínejte ani na aktualizaci vaší pojistné smlouvy. Díky inflaci a růstu ceny nemovitostí starší ceny spadnou do podpojištěnosti a v případě totální škody byste nemuseli dostat ani 50 % z pojistné částky. Slavia pojišťovna proto nevědoucím klientům alespoň 1x do roka zavolá a upozorní na kontrolu pojistky. Zároveň poskytuje svým klientům tzv. indexaci, díky které se vyřeší samo navýšení hodnoty v důsledku růstu cen stavebních prací či inflace.
Komentáře
Přidat komentář