Řezníček: Specializovaný tým pro podporu makléřů  funguje na jedničku


			Řezníček: Specializovaný tým pro podporu makléřů  funguje na jedničku
24.6.2013 Rozhovory

Téměř rok bude zanedlouho fungovat tým České pojišťovny, vytvořený speciálně pro podporu makléřského obchodu. Vznikl v červenci loňského roku a má za sebou první zkušenosti s podporou makléřského obchodu. O jeho práci jsme si povídali vrchním ředitelem ˇuseku podpory makléřů Michalem Řezníčkem.

 

Nelze začít jinak než významem makléřů jako obchodního kanálu. Co pro vás makléři znamenají ?

Makléři patří spolu s interní sítí a pobočkami mezi nejvýznamnější distribuční kanály České pojišťovny. V minulých letech jsme se snažili především brzdit propad kmene a ztrátu tržního podílu. Jsem rád, že se nám nyní daří držet stabilní kmen. Na druhou stranu máme ještě velký prostor pro zlepšení a je před námi mnoho práce. Naším cílem pro další roky je profitabilní růst.

Je podle vás v ČR dostatek skutečně profesionálních makléřů?

Myslím, že stejně jako v jiných odvětvích záleží skutečně na lidech. I mezi makléři najdeme opravdové profesionály stejně jako méně zdatné jedince. Dle mého názoru hrají hlavní roli znalosti, dovednosti a korektní přístup. Tím správným hodnotitelem je pak vždy klient, který si daného makléře vybírá. To považuji za relevantní postup.

Jak pracuje pro makléře unikátní specializovaný tým ČP? Osvědčila se jeho administrativní podpora?

Rozdělení činností na obchodní a administrativní se ukázalo jako správná cesta. Tým servisních jednotek v regionech má nyní více prostoru na tvorbu obchodních nabídek a komunikaci s úpisem o jednotlivých obchodních případech. Administrativní podpora ze strany specializovaného týmu je opravdu vynikající. Chválu slyším nejen z řad makléřů, ale také ze strany servisních jednotek. Chceme se v tomto směru posouvat dál. Mohu uvést první takový příklad - přes specializovaný tým jsme začali vytvářet pro makléře nabídky v rámci životního pojištění, což byla pro servisní jednotky v regionech dosud spíše okrajová záležitost.

Můžete uvést nějaký zajímavý konkrétní případ, který se rychle vyřešil k všeobecné spokojenosti? Čeho se týkal?

Nedávno se na servisní jednotku obrátil makléř s požadavkem na vytvoření nabídky pojištění na tři motorová vozidla. Servisní jednotka požádala specializovaný tým o prověření a dohledání možných bezeškodných měsíců pro vytvoření zajímavé nabídky pro klienta. Jednalo se o právnickou osobu, kde je dohledání složitější, ale i přesto specializovaný tým dodal informaci prakticky obratem. Pozitivní byla nejen reakce ze strany servisní jednotky, ale i fakt, že všechna tři vozidla jsou nyní pojištěna u nás. Tento jednoduchý příklad je důkazem, že někdy u předložení nabídky kromě kvality rozhoduje i rychlost. Obstát nejen v těchto dvou hlediscích je pro nás samozřejmě klíčové. 

Osobní vazby mezi servisním týmem a obecně mezi pojišťovnou a makléři jsou určitě základem. Jak dlouho se takový vztah buduje ?
To je jistě pravda. Osobní vazby jsou alfou a omegou našeho byznysu - a to jak mezi pojišťovnou a makléři, tak uvnitř mezi jednotlivými týmy. Vybudování takového vztahu představuje dlouhodobou záležitost.
V jednotlivých případech je to různé, ale obecně můžeme říct, že se takový vztah založený na důvěře i respektu opravdu buduje i několik let. S ohledem na to se snažíme v posledních letech příliš neměnit lidi v jejich rolích, abychom takové vazby neporušili.

Děkuji vám za rozhovor.

Dagmar Šístková

Zdroj:

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články