AXA partnerem projektu, který pomohl zachránit lidský život


			AXA partnerem projektu, který pomohl zachránit lidský život
27.1.2015 Ze života

Letošní jubilejní 10. ročník udílení cen Dětský čin roku patřil opět mladým hrdinům. Jednu z cen si odnesli také Lukáš Paulus a Libor Ortbauer z Dymokur, kteří zachránili svého topícího se kamaráda. Významnou roli v celém příběhu hraje i vysílání ŠIKu, mezi jehož generální partnery patří také AXA.

Preventivně-informační vysílání Školního informačního kanálu přispělo před časem k záchraně třináctiletého Lukáše Lehkého z Dymokur. Sledování ŠIKu, konkrétně spotu od Asociace Záchranný kruh, který seznamoval diváky s tím, jak se chovat v případě prolomení zamrzlé vodní plochy, a také velká dávka hrdinství jeho kamarádů pomohly chlapci při nehodě, ve které hrozilo utonutí.

Tento příběh ocenila porota soutěže Dětský čin roku jako vítězný v kategorii Pomoc n@ netu. Ocenění převzali chlapci 4. prosince v Brožíkově síni na Staroměstské radnici v Praze za přítomnosti nejen rodičů, ale také pedagogů a kamaráda Lukáše Lehkého, kterého chlapci zachránili. „Největší radost mám z téhle atmosféry, je to super!,“ nadšeně komentoval náladu v sále oceněný zachránce Lukáš Paulus. „Moc se mi tu líbilo, nejvíce si ale vážím té medaile,“ doplnil druhý zachránce Libor Ortbauer.

„Lukášovi předáváme výchovu od našich rodičů, neděláme nic netradičního. Asi to člověk zkrátka v sobě musí mít, aby dokázal takovou věc,“ říká maminka Lukáše Ivana Paulusová jako vysvětlení, kde se v Lukášovi vzala odvaha k záchraně kamaráda. Maminka Libora, Hana Ortbauerová, souhlasně dodala, že je na svého syna velmi pyšná a přála by si, aby takový i nadále zůstal.

Výherci soutěžních kategorií získali nejen hodnotné věcné dárky od partnerů projektu, ale také šek pro svoji školu v hodnotě 10 000 Kč určených na nákup školních pomůcek.

„Nepochybujeme o tom, že prevence u dětí má smysl. V případě těchto statečných chlapců dokonce pomohla zachránit lidský život. Právě kvůli takovým příběhům má naše podpora určitě smysl,“ říká Karel Žyla, manažer PR a komunikace finanční skupiny AXA.

Školní informační kanál vysílá v České republice již 7 let. V současnosti míří spoty z oblasti podpory prevence, edukace a volnočasových aktivit k více než 218 000 dětem na základních i středních školách v celé České republice. „Cílem tohoto projektu jsou právě takové příběhy se šťastným koncem, jako u chlapců z Dymokur. Pevně věříme, že příběh Lukáše a Libora bude motivovat i další děti k tomu, aby nebyly netečné vůči svému okolí. Velký obdiv si zasluhuje každý skutek, který pomáhá lidem, ale i prostředí, ve kterém žijeme. Velké poděkování patří našim partnerům, kteří se s námi toto prostředí, díky podpoře našich aktivit, snaží zlepšit,“ dodává Ing. Pavel Popluhar, jednatel společnosti ŠIK CZ s. r. o.

Zdroj: AXA

Zdroj: AXA

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články