Češi o povinnosti přezouvat v zimním období na zimní pneumatiky za podmínek, které jim ukládá zákon, většinou vědí. Z průzkumu, který Česká pojišťovna realizovala v uplynulých dnech, vyplynulo, že drtivá většina motoristů nutnost přezouvat pneumatiky skutečně vnímá. „Dle výsledků našeho průzkumu přezouvá pravidelně všechna čtyři kola 90 % českých řidičů,“ říká Pavel Martynek, vrchní ředitel úseku pojištění motorových vozidel České pojišťovny.
ZNÁT A TEDY I NAKRESLIT? PROBLÉM!
„Zajímali jsme se rovněž o fakt, zda motoristé vědí, jak vypadá příkazová dopravní značka ´Zimní výbava´, která jim užití zimních pneumatik s odpovídající hloubkou dezénu přikazuje bez ohledu na aktuální povětrnostní situaci či stav vozovky. Poněkud překvapivě měla o této značce povědomí pouhá polovina dotazovaných,“ dodává Pavel Martynek.
V rámci průzkumu měli respondenti, kteří uvedli, že značku „Zimní výbava“ znají (50 % oslovených), za úkol pokusit se ji i graficky ztvárnit. Ukázalo se však, že značku zná a současně ji i dokáže správně nakreslit pouhá třetina řidičů. „Ze zbylých kreseb bylo patrné, že si ji motoristé pletli nejčastěji se značkou ´Sněhové řetězy´“, vysvětluje Pavel Martynek. Častěji si značku vybavili lidé do 45 let věku (75 %).
Průzkum pro Českou pojišťovnu realizovala v září a říjnu 2013 společnost IPSOS.
Galerie:
Komentáře
Přidat komentář