Apple vstupuje do e-health a pojišťovny na to slyší


			Apple vstupuje do e-health a pojišťovny na to slyší
30.9.2016 Technologie

Společnost Apple, která nedávno představila novou verzi chytrých hodinek iWatch Series 2 vidí v segmentu e-health velkou budoucnost. Pojišťovny jdou tomuto trendu naproti a chtějí s pomocí Applu motivovat své klienty k větší sportovní aktivitě.

Již dříve jsme vás informovali, že na zahraničních trzích využívají některé životní pojišťovny sportovní náramky k motivování a odměňování svých klientů. V případě pojišťoven je záměr jasný. Pokud klient pravidelně sportuje, výrazně snižuje nebezpečí mnoha závažných nemocí. Různé krokoměry a náramky Fitbit však byly jen předvoj. Apple nyní přichází na pole e-health, tedy do elektronického monitorování vašeho životního stylu, tak jak to umí nejlépe. Se stylem a elegancí iWatch.

Výhoda posledního modelu iWatch je nejen v jejich vodotěsnosti, propojenosti s mobilním zařízením a společenským statusem, který jejich nošením prokazujete, ale hlavně ve velmi vyspělých a pokročilých snímačích tepu a pohybu. To v kombinaci s GPS a mobilní aplikací Health vytváří systém, díky němuž můžete vy, případně i váš lékař sledovat váš zdravotní stav.

To, že se jedná o velký trh a nadcházející trend potvrzuje i odhad IDC (International Data Corporation). Ta tvrdí, že do roku 2018 bude více než 70 % organizací z oblasti zdravotnictví investovat do nových technologií, které budou nejen v rámci softwaru, ale také nositelností, měřících zařízení (propojení s mobilním zařízením a internetem) nebo vzdáleným poradenstvím. Jen Apple má v současnosti více než 600 vývojářů, kteří integrují Healthkit do aplikací.

Co to znamená pro pojišťovnictví?

Rozhodně výzvu. Britská životní pojišťovna Vitality nedávno uzavřela s Apple smlouvu o partnerství, a v kombinaci s iWatch spustila motivační a odměňovací program Vitality Active Rewards, ve kterém nabízí svým klientům hodinky iWatch za 69 liber. Navíc pokud jejich majitelé plní přednastavené cíle, získávají body, které mohou vyměnit za kávu ve Starbucks, nebo lístek do kina zdarma. „Přiznejme si to, všichni žijeme hektické životy. Pokud by doktoři mohli předepsat univerzální recept, byla by to vyšší fyzická aktivita,“ nechal se slyšet provozní šéf Applu Jeff Williams, když komentoval uvedení programu spolupráce s Vitality.

Společnost Aetna, zajišťující pracovní benefity pro firmy po celém světě, nabízí svým zaměstnancům, kterých je nyní okolo padesáti tisíc iWatch rovněž za zvýhodněnou cenu 25 dolarů. Na americkém trhu přitom stojí iWatch 350 dolarů. Pokud v následujících dvou letech budou plnit zadané cíle fyzické aktivity, zůstanou jim hodinky i se speciálním sportovním páskem za cenu 25 dolarů. Pokud by program nedodrželi, byl by jim rozdíl postupně odečten z výplaty.

Jak informoval web Recode, z 23 „nejlepších“ dotázaných nemocnic v USA už 14 z nich spustilo pilotní program, který běží na platformě Apple Healthkit. Díky tomu mohou pacienti snadno dodávat vlastní naměřená data, například o tlaku, váze a dalších parametrech, které mohou sami změřit třeba doma. Se souhlasem uživatele může své údaje navíc sdílet se svým lékařem, který tak má přehled o stavu pacienta mimo nemocnici, což je například u lidí s cukrovkou nebo vysokým tlakem velmi užitečné.

Zdroj: oPojištění.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články