Pojištění nabízené podle potřeb díky GPS v chytrém telefonu

6.3.2015 Technologie

Tokyo Marine & Nichido Fire (TMNF) je nejstarší pojišťovna v Japonsku a současně největší. Zaměřuje se na veškeré produkty, které na japonském trhu jsou a svého širokého záběru dokáže efektivně využít v jejich nabízení.

 

Japonsko je zemí, kde jsou chytré telefony nepostradatelnou součástí každodenního života. Lidé je běžně používají k cestování v hromadné dopravě, jako peněženku i na veřejných toaletách, které mohou pomocí mobilu otevřít a ovládat uvnitř hudbu i teplotu vody.

 

TMNF spolupracuje s největším japonským mobilním operátorem a společnými silami se snaží nabízet zákazníkům co nejkvalitnější služby. Jednou z nich je služba One Time Insurance, kterou zavedli v roce 2010. Již podle názvu můžete uhodnout, že se jedná o krátkodobé pojištění. To spadá celkem do čtyř kategorií produktů. Sport, golf, vnitrostátní cestování a zámořské cesty. K těmto čtyřem navíc pojišťovna poskytuje i jednodenní autopojištění Chori Nori, o kterém jsme vás informovali v nedávném článku.

 

Pojišťovna a operátor

Všechny tyto produkty je možné platit pomocí mobilního telefonu a částka za pojištění se následně přičítá k měsíčnímu výpisu od operátora. Pojištění tak máte v kapse kdekoli a kdykoli cítíte pocit, že jej potřebujete.

 

Navigace hlídá rizika ve vašem okolí

One Time Insurance má několik zajímavých funkcí. Zasílá uživateli například upozornění na vhodné produkty, v souvislosti s tím, kde se právě nalézí. Pokud GPS navigace zjistí, že jste na golfovém hřišti, nabídne vám golfové pojištění, přímo na display mobilu. Služba samozřejmě rozpozná, zda v dané oblasti skutečně jste a nepošle vám upozornění, pokud jen projíždíte. Pokud jste na letišti nebo se jiným způsobem blížíte k hranicím, nabídne vám cestovní pojištění. Služba pak zaznamenává 30 posledních dní vaší činnosti, aby se rozhodla, zda vám notifikaci zašle. Pokud například pracujete na letišti, určitě vám nebude každý den zobrazovat nabídku na cestovní pojištění.

 

Prodej tohoto pojištění neustále stoupá a dodržuje pravidelný vzor. O prázdninách roste počet uzavřených jednodenních autopojištění a lidé hodně cestují. V zimě naopak jde dolů golfové pojištění a stoupá počet sportovního pojištění kvůli lyžování a snowboardingu. Zákazníci tak využívají takové produkty, která jim sezónně vyhovují.

 

Jen těžko si lze představit, že by se v bližší době něco podobného zavedlo i v naší zemi. Přestože Češi technologie využívají velmi rádi, zavedení podobných systémů je v pojišťovnách vždy dlouhodobý a bolestivý proces. 

 

Autor: Viktor Kořínek

 

Zdroj: oPojištění.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články