Přísně tajné: prvních 48 hodin Lemonade


			Přísně tajné: prvních 48 hodin Lemonade
10.10.2016 Technologie, InsurTech

P2P pojišťovna Lemonade zveřejnila na svých stránkách čísla za prvních 48 hodin svého fungování. Díky tomu máme možnost nahlédnout ještě více pod pokličku a zjistit první ohlasy, jak veřejnost reaguje na tento nový směr.

V USA se 21. září narodila dlouho očekáváná peer-to-peer pojišťovna Lemonade. V prvních týdnech udivovala především představením inovativního konceptu, který mohl vzniknout díky moderním technologiím. Základní princip jejich majetkového pojištění je v zásadě velmi jednoduchý. Lemonade říká: nejsou to naše peníze!

Z pojistného si vezme na své náklady a zisk pouze 20 %. Zbytek pak zůstává bokem na výplatu pojistných událostí. A pokud něco zbyde, tak to Lemonade daruje některé z nadací, kterou si klient sám při sjednání smlouvy vybral.

Nejdůležitějším důsledkem výše popsaného principu je, že se pojišťovna nedostává do střetu s klientem v případě pojistné události. Nestojí totiž proti sobě dvě strany, které usilují o stejný balík peněz. Pojišťovna má svých 20 % zaplacených a na víc nemá nárok. Pouze poskytuje službu administrace události, a buď vyplatí škodu klientovi, anebo přebytek na charitu.

Celý princip včetně dalších inovativních aspektů hezky okomentoval Martin Podávka v  článku Fintech Lemonade v 7 bodech

Vedle inovativního přístupu nově vzniklé pojišťovny je ovšem zajímavá i její naprostá otevřenost, co se týče sdílení výsledků jejího snažení. Na svých stránkách zveřejnila Lemonade čísla za prvních 48 hodin svého fungování. Díky tomu máme možnost nahlédnout ještě více pod pokličku a zjistit první ohlasy, jak veřejnost reaguje na tento nový směr.

Za první dva dny navštívilo stránky lemonade.com přes 36 tisíc lidí ze 163 zemí světa! Na to, že tato firma zatím poskytuje pojištění pouze v New Yorku, je především údaj o počtu zemí velmi impozantní. Jen pro zajímavost, ze samotného New Yorku se přišlo na stránky podívat zhruba 4,5 tisíce lidí.

Nikoho zřejmě nepřekvapí, že nejčastějšími návštěvníky webových stránek jsou převážně mladší lidé. Celých 52 % zájemců o informace byli lidé ve věku do 34 let (43 % náleží věkovému segmentu 25-34 let). Naopak nad 55 let šlo pouze o 7 %. Zajímavé je, že celých 83% návštěvníků jsou muži.

Obchodně nejzajímavější údaj je zřejmě vyčíslení tzv. „conversion rate“. Tedy procento Newyorčanů, kteří si sjednali smlouvu poté, co se v rámci vytvoření návrhu pojištění seznámili s cenou. Výsledné číslo se dostalo na úroveň 14,8 %. To je jistě zajímavý výsledek i s ohledem na to, že během prvních dní se našlo jistě pár nadšenců (spolu se mnou) z celého světa, kteří si zkusili namodelovat pojištění na neexistující nemovitost. Určitě jsem nebyl sám.

Za prvních 48 hodin zaznamenal YouTube kanál pojišťovny 19 tisíc zhlédnutí. A téměř 2 tisíce uživatelů si stáhlo aplikaci pojišťovny, skrze kterou dochází k téměř jakékoli administraci smlouvy včetně sjednání a hlášení pojistné události. Není to sice stejné jako více než 50 tisíc stažení hry Pokemon Go za první 2 dny od jejího vydání, ale bavíme se o pojištění, což přiznejme si, není zatím úplně nejoblíbenější business na světě. A i to chce Lemonade změnit. První reakce klientů naznačují, že by mohli být na dobré cestě a já jim k tomu přeji mnoho úspěchů.

Pokud mobilní aplikace dokáže jen z poloviny to, co zde ukazujete, tak je to doposud nejlepší aplikace co znám. Gratulace! Je to úžasné.“ Uživatel YouToube Baz.

Sakra, právě jsem si koupil pojištění domácnosti v podnájmu za méně 2 minuty… A popravdě jsem si to užil.“ Uživatel Twitteru @burger. („Sakra“ je hodně volný překlad, anglickou verzi si každý může najít sám. J)

Jediná vada na kráse na první pohled zdařilého projektu je jejich claim: „První P2P pojišťovna na světě“. Jak k tomu přijde naše První klubová pojišťovna?

A ještě k tomu provokativnímu titulku s utajením: znáte obdobná čísla českých pojišťoven? Znají je samotné pojišťovny a budou je zveřejňovat?

Autoři: 

Jiří Fialka

Partner poradenských služeb pro pojišťovnictví
Deloitte Advisory

Fialka_Jiri2 

Petr Paulín

Manažer poradenských služeb pro pojišťovnictví
Deloitte Advisory

Paulin Petr 4

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články