Audi oznámila, že se tento problém týká přibližně 85 tisíc vozů, pro které motory vyvíjela - a to pro modely A6, A7, A8, Q5 a Q7 vyrobené v letech 2009 až 2015. Koncern Volkswagen tyto motory instaloval od roku 2013 do vozů Touareg a Porsche Cayenne.
Audi v prohlášení uvedlo, že všechny tyto modely jsou technicky spolehlivé a provozuschopné. Jejich prodej však až do odvolání přerušilo.
Podle ujištění dceřiného koncernu VW, bude vadný software „důkladně přepracován a podrobně zdokumentován“, aby automobilka mohla americkým úřadům znovu předložit návrh ke schválení. Náklady těchto úprav, by se měly pohybovat v řádu několika desítek milionů eur.
Pro automobilku VW musí být velice nepříjemné, že aféra Dieselgate stále pokračuje a další nepravosti vycházejí na povrch i dva měsíce od prvního vypuknutí skandálu.
Americké úřady začátkem listopadu VW upozornily, že dle jejich poznatků, byl software manipulující s výsledky emisí nainstalován i do některých třílitrových motorů. Společnost to dementovala a její rozhodnutí bylo podle listu Handelsblatt schváleno samotným představenstvem Volkswagenu.
Fakt, že s podvodným softwarem jezdí i dvoulitrové naftové vozy, koncern oznámil až ve druhé polovině září.
Oznámení od centrály VW ve Wolfsburku, skýtá také informaci, že výsledky rozsáhlého interního vyšetřování, oznámí veřejnosti v polovině prosince. „Potrvá však několik dalších měsíců, než budeme schopni předložit konečné závěry," říká Matthias Müller, generální ředitel a předseda představenstva Volkswagenu. Náklady na úpravu aut s podvodným softwarem, jsou podle něj „technicky i finančně zvládnutelné“.
Mezitím však začali automobilku vyšetřovat také němečtí prokurátoři. VW podezírají z daňových úniků, jelikož emise oxidu uhličitého jsou kritériem při výpočtu daně u motorových vozidel.
Komentáře
Přidat komentář