Jihokorejské ministerstvo životního prostředí navíc oznámilo, že bude i dále pokračovat ve zkoumání dalších 30 000 naftových vozů značky Volkswagen, u kterých se zatím neobjevily důkazy o podvádění s emisemi. Ministerstvo dodalo, že vyšetřování rozšíří i na další výrobce.
„Dnešní opatření (Jižní Koreje) jsou podobná tomu, co dělá řada dalších zemí. Německo nařídilo povinné svolávání vozů, zatímco Spojené státy zahájily proces stanovení výše pokuty," uvedla analytička Esther Yimová ze společnosti Samsung Securities.
Jižní Korea se nicméně stala po USA první zemí, která se rozhodla potrestat VW na základě vlastních emisních testů.
Volkswagen se v září nechal slyšet, že software umožňující falšování údajů o emisích, instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut, včetně 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto. V celé Evropské unii VW díky tomuto skandálu svolá na 8,5 milionu automobilů k úpravám.
Celkové náklady pokut, právní spory a svolávání automobilů VW, by se podle analytiků, mohly vyšplhat až přes 40 miliard eur (bilion korun). V USA bylo softwarem umožňujícím falšovat výsledky emisních testů, vybaveno 480 000 aut. Za každý z těchto automobilů, firma zaplatí pokutu 37 500 dolarů. Celková pokuta jen v USA, by tedy mohla dosáhnout až 18 miliard dolarů (460 miliard korun).
Tento skandál s falšováním výsledků emisních testů, trvá již od 18. září. Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) tehdy obvinila Volkswagen z užívání softwaru, který dokázal při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku.
Komentáře
Přidat komentář