Češi mají v průměru 8 finančních produktů na hlavu


			Češi mají v průměru 8 finančních produktů na hlavu
11.11.2016 Spektrum

Dospělý občan České republiky používá v průměru 8 finančních produktů. Několik rekordmanů v reprezentativním vzorku české populace používá dokonce 15 finančních produktů. Pořádek ve svých osobních financích má podle vlastního úsudku 60 % dotázaných občanů.

V rámci dotazování společnosti IPSOS odpovědělo jen 6 z 10 dotázaných, že má pocit plné kontroly nad svými smlouvami k finančním produktům. 11 % dotázaných otevřeně přiznává, že má ve svých financích nepořádek, a jen 38 % dotázaných má dostatečnou finanční rezervu na úhradu všech plateb ze sjednaných finančních produktů, takže jim došlé složenky nezasáhnou nekomfortně do rodinného rozpočtu.
 
Každý desátý Čech neví podle výsledků výzkumu, na jakou hodnotu má pojištěnou svou nemovitost.
Mezi pojistnými produkty používají dotázaní Češi nejčastěji tzv. povinné ručení (74 % dotázaných), životní pojištění (55 % dotázaných) a pojištění domácnosti (54 % dotázaných). Žádný pojistný produkt nepoužívá 5 % dotázaných.
 
Naopak v oblasti úvěrových produktů nepoužívá žádný produkt čtvrtina dotázaných občanů. Nejčastější je mezi dotázanými používání bankovní kreditní karty (37,9 %), kontokorentního úvěru k běžnému účtu (33,5 %) a spotřebitelského úvěru (25,9 %).
 
V oblasti spoření a investic je mezi dotázanými Čechy nejpopulárnější spoření na penzi v penzijních společnostech (smlouvu má 62,5 % dotázaných), stavební spoření (45,5 %) a spořící nebo termínovaný vklad v bance (40 %). Žádný spořicí či investiční produkt nepoužívá systematicky 17,5 % dotázaných Čechů.
 
V uzavřených smlouvách mají občané velmi často nepořádek. Přestože finanční poradce s novým klientem dělá přehled stávajících smluv a jejich revizi, často klienti chodí s odstupem měsíců i let, že objevili novou smlouvu, která ve finančním plánu zahrnuta není, dodává k výsledkům výzkumu projektový manažer Jiří Leider ze společnosti Fincentrum.
Zdroj: Fincentrum

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články