Europ Assistance: V zimě nejvíc zasahujeme v alpských zemích


			Europ Assistance: V zimě nejvíc zasahujeme v alpských zemích
24.11.2011 Téma

Během loňské zimy poskytla Europ Assistance klientům pojišťoven přes 3600 asistenčních zásahů. Nejčastější příčinou byly úrazy, jejichž počet se rovněž meziročně zvýšil. Deset procent zimních případů bylo vážných. To je víc než v letní sezóně, kdy je to něco mezi 5 a 7 %.

Asistence v zimní sezóně je velmi specifická a pravidelně prověřuje schopnosti a kvality každé asistenční společnosti.

„V letních měsících se můžeme spolehnout na přibližně konstantní klimatické podmínky a tedy i dojezdové doby našich záchranných týmů. Zimní období však přináší z hlediska počasí nepředvídatelný faktor a tudíž i zvýšená rizika pro klienty pojišťoven,“ konstatoval Vladimír Fuchs, generální ředitel Europ Assistance.


O polovinu víc než vloni

Zimní sezóna 2010 byla uzavřena s celkovými 3692 aistenčními intervencemi, což je o 49 % víc než v předcházejícím roce. Největší nárůst byl zaznamenán v prosinci (+159 %) a lednu (+71 %), největší počet zásahů pak vyvrcholil v březnu (1044 případů).

Z hlediska destinací se nejvíce zasahovalo v evropských zimních letoviscích jako je Rakousko, Francie a Itálie. Oblíbenou destinací zimních dovolených je však také Egypt, kde rovněž došlo k nárůstu počtu asistenčních zásahů.

Nejčastějí diagnózou jsou s podílem 41 % úrazy. Jde o poranění hlavy, trupu, zlomeniny končetin. Následují obtíže trávicího traktu (16 %), a onemocnění dýchacího traktu (15 %), které zahrnují nejčastější chřipkové onemocnění a angínu.


Meziroční srovnání asistenčních zásahů

 

 


2010 2011 Růst
prosinec 213 552 259,00%
leden 377 646 171,00%
únor 452 692 153,00%
březen 867 1044 120,00%
duben 527 695 132,00%




Zdroj: Europ Assistance



Dobrá doporučení pro zimní cestování

  • Zvážit své možnosti, nepřeceňovat síly

  • Mít dobré pojištění na lyžování, nespoléhat pouze na zdravotní pojištění i ve státech EU

  • Zajistit si škodní protokoly, formuláře

  • Mít dobré bezpečnostní vybavení s bezpečnostními prvky

  • Mít funkční mobilní telefon s nabíječkou

  • Uložit si do telefonu číslo na asistenční službu

  • V situacích ohrožujících život volat ihned 112

  • Vždy konzultovat postup s asitencí, která funguje pro klienty 24 hodin denně a je připravena pomoci

Jak postupovat při pojistné události

 

- Kontaktovat asistenci a konzultovat s ní postupovat

  • Co nejdříve vyhledat lékaře

  • Při úhradách si zajistit dokumenty – rozepsaný účet, datum, identifikační údaje, lékařskou zprávu (popis obtíží, diagnóza, léčba)

  • Zjistit odpovědnost za danou situaci


Závěrem

 

Pokud někdo něčemu nerozumí, nesmí nic podepisovat!

Pokud nehodu vyšetřuje policie, přidělení tlumočníka záleží na právní úpravě v daném státě

Je velmi nutné zajistit svědky a vzít si od nich kontakty.

A opět: kontaktovat asistenci, konzultovat s ní postup.


Zdroj: DŠ

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS