Asistence v zimní sezóně je velmi specifická a pravidelně prověřuje schopnosti a kvality každé asistenční společnosti.
„V letních měsících se můžeme spolehnout na přibližně konstantní klimatické podmínky a tedy i dojezdové doby našich záchranných týmů. Zimní období však přináší z hlediska počasí nepředvídatelný faktor a tudíž i zvýšená rizika pro klienty pojišťoven,“ konstatoval Vladimír Fuchs, generální ředitel Europ Assistance.
O polovinu víc než vloni
Zimní sezóna 2010 byla uzavřena s celkovými 3692 aistenčními intervencemi, což je o 49 % víc než v předcházejícím roce. Největší nárůst byl zaznamenán v prosinci (+159 %) a lednu (+71 %), největší počet zásahů pak vyvrcholil v březnu (1044 případů).
Z hlediska destinací se nejvíce zasahovalo v evropských zimních letoviscích jako je Rakousko, Francie a Itálie. Oblíbenou destinací zimních dovolených je však také Egypt, kde rovněž došlo k nárůstu počtu asistenčních zásahů.
Nejčastějí diagnózou jsou s podílem 41 % úrazy. Jde o poranění hlavy, trupu, zlomeniny končetin. Následují obtíže trávicího traktu (16 %), a onemocnění dýchacího traktu (15 %), které zahrnují nejčastější chřipkové onemocnění a angínu.
Meziroční srovnání asistenčních zásahů
2010 | 2011 | Růst | |
prosinec | 213 | 552 | 259,00% |
leden | 377 | 646 | 171,00% |
únor | 452 | 692 | 153,00% |
březen | 867 | 1044 | 120,00% |
duben | 527 | 695 | 132,00% |
Zdroj: Europ Assistance |
Dobrá doporučení pro zimní cestování
-
Zvážit své možnosti, nepřeceňovat síly
-
Mít dobré pojištění na lyžování, nespoléhat pouze na zdravotní pojištění i ve státech EU
-
Zajistit si škodní protokoly, formuláře
-
Mít dobré bezpečnostní vybavení s bezpečnostními prvky
-
Mít funkční mobilní telefon s nabíječkou
-
Uložit si do telefonu číslo na asistenční službu
-
V situacích ohrožujících život volat ihned 112
-
Vždy konzultovat postup s asitencí, která funguje pro klienty 24 hodin denně a je připravena pomoci
Jak postupovat při pojistné události
- Kontaktovat asistenci a konzultovat s ní postupovat
-
Co nejdříve vyhledat lékaře
-
Při úhradách si zajistit dokumenty – rozepsaný účet, datum, identifikační údaje, lékařskou zprávu (popis obtíží, diagnóza, léčba)
-
Zjistit odpovědnost za danou situaci
Závěrem
Pokud někdo něčemu nerozumí, nesmí nic podepisovat!
Pokud nehodu vyšetřuje policie, přidělení tlumočníka záleží na právní úpravě v daném státě
Je velmi nutné zajistit svědky a vzít si od nich kontakty.
A opět: kontaktovat asistenci, konzultovat s ní postup.
DŠ
Komentáře
Přidat komentář