Marek Orawski: Každý finanční poradce je také naším aktivním členem


			Marek Orawski: Každý finanční poradce je také naším aktivním členem
20.9.2017 Téma, Pojistný trh

PRVNÍ KLUBOVÁ pojišťovna je na českém pojišťovacím trhu unikátem. Své služby nabízí necelé dva roky, funguje na principech sdílené ekonomiky. Jako jeden z mála obdobných projektů ve světě získala licenci od České národní banky. Se zakladatelem společnosti Markem Orawskim jsme si povídali o aktuální formě pojišťovny a o jejím vztahu k finančním poradcům.

PRVNÍ KLUBOVÁ funguje na principech sdílené ekonomiky. V praxi to tedy znamená, že se obejdete bez spolupráce s finančními poradci? 

S finančními poradci nespolupracujeme za provizi za uzavřenou smlouvu. Na druhou stranu víme, že jsou našimi členy i někteří finanční poradci a makléři, kteří doporučují PRVNÍ KLUBOVOU svým přátelům nebo i klientům, které dobře znají. Jsou to zvídaví lidé a chtějí pochopit systém, proto se někdy ptají na jiné věci než ostatní členové. A jsou nadšeni. Každý poradce, který s námi spolupracuje, je také naším aktivním členem. Dneska to jinak nejde a je to logické. Není ani důvod, aby byl v jiné pozici než ostatní členové. 

Princip doporučení má sloužit jako takový kvalitativní filtr. Nebojíte se, že může být s nárůstem činnosti finančních poradců oslaben? 

Nebojíme. Dobrý finanční poradce, který pochopí princip PRVNÍ KLUBOVÉ tak, aby ho byl schopen vysvětlit, pozve už jen ty klienty, o které stojíme. Navíc předpokládám, že to budou lidé, kteří pojištění trochu rozumí, znají své klienty a nezajímá je jen výše první provize.


Čtěte také: Podnikání bez rizika pro živnostníky a malé firmy. Přichází unikátní pojištění faktur


U neživotního retail pojištění jsou nastavené relativně nízké provize za zprostředkování smlouvy. Budete se v tomto nějak odlišovat od konkurence? Myšleno velkých pojišťovacích domů.  

Neplánujeme klasický zprostředkovatelský model pojišťoven s provizí za uzavřenou smlouvu. Nejsem odborník na provizní systémy pojišťoven, ale podle toho, co slyším, tak pro plánujícího poradce s kmenem patří současný model být členem PRVNÍ KLUBOVÉ v poměru námaha/výnos k nejlepším na trhu, přestože se nejedná o klasickou zprostředkovatelskou spolupráci. Proto není důvod ho měnit. Když někdo doporučí klienta, bere podíl na zisku ze všech smluv, které klient za svého života u naší pojišťovny má. Po celou dobu. 

Lze nějakým způsobem definovat vašeho typického klienta nebo skupinu klientů? 

Dneska jsou to převážně vysokoškoláci a lidé finančně gramotní. A logicky také lidé, kteří se o pojištění zajímají a rozumí mu. Například pojistní matematici nebo lidé, kteří prošli vedoucími funkcemi v pojišťovnách. PRVNÍ KLUBOVÁ funguje na principu doporučení. Typ našeho pojištění je přeci jen novinka a ne každý to pochopí za 10 sekund. Pro tyto lidi je doporučení od přítele mnohem důležitější než reklama s opicí nebo se známým hercem. Fungujeme v on-line světě, kde se snažíme být vidět. Ale jde spíš o vysvětlování principů pojištění, o edukaci. Doporučení je pro nás důležitější.


Mohlo by vás zajímat: Zajímavost: V Německu přibývá troufalých krádeží v nemocnicích


Nemáte pobočky a zakládáte si na kompletní online komunikaci. Jak a kde se jako potenciální klient můžu dozvědět o cenách jednotlivých druhů pojistek? 

Některé z cen si člověk může spočítat na webu, na zveřejnění ostatních pracujeme. Naše ceny nejsou vyšší než na trhu a také klientům garantujeme, že pokud nám pošlou stávající pojistku a naše by náhodou vycházela dráž, tak za stejný rozsah krytí cenu dorovnáme (v případě, že není cena úplně mimo). Na konci roku dostane klient peníze zpátky, ty mu pojištění výrazně zlevní. Loni to bylo 42 % a letos to vychází zatím podobně. 

Jak byste popsal současnou pozici PRVNÍ KLUBOVÉ pojišťovny na českém trhu? 

Z pohledu celého trhu jsme startup, tedy začínající pojišťovna s inovativním obchodním modelem. Děláme pouze retailové pojištění, zároveň jsme ale představitelem nové vlny sdílené ekonomiky. Jsme jednou z prvních peer-to-peer pojišťoven na světě a jedinou u nás. Na jednu stranu nejsme velkou korporací, ale patříme k rychle rostoucím firmám, jako je Uber, Airbnb nebo Zonky, které ve svých segmentech podnikání válcují tradiční pojetí poskytování služeb.


Mohlo by vás zajímat: Budoucnost ekonomiky ve znamení inovací a digitálních technologií


V čem jsou hlavní odlišnosti PRVNÍ KLUBOVÉ od tradičních pojišťovacích domů? Můžete popsat detailněji, jak tento systém funguje? 

My nepovažujeme vybrané pojistné za své peníze, jak je to u tradičních pojišťoven, ale pouze spravujeme peníze našich členů. Za naše služby si od členů PRVNÍ KLUBOVÉ bereme pevný poplatek 17 %, ve světě je to obvykle o 3 % více. Nemáme smlouvy se zprostředkovateli za provizi z pojistného. Peníze, které zůstanou po úhradě všech škod, zůstávají našim členům v předem dohodnutém poměru. 

Každý náš člen získává za své pojistky body na bázi zaslouženého pojistného. Za každých 100 Kč jsou to dva body. Pokud doporučí do pojišťovny svého přítele, což ale není podmínkou, získává za jeho pojistky jeden bod. Pokud má některý člen škodu, body z jeho pojistky se odečtou. Na konci kalendářního roku se od pojistného odečtou škody a 17 %, které si bere PRVNÍ KLUBOVÁ. Z toho, co zůstane, se čtvrtina ponechá ve fondu rezerv na horší roky a vše ostatní se podělí počtem bodů a připíše členům na jejich korunové konto. To už jsou tedy jejich peníze, s nimiž mohou nakládat dle svého uvážení.


Mohlo by vás zajímat: Kdo koupí belgickou dceru Generali?


Klienti dnes v 95 % případů použijí tyto peníze na úhradu pojištění pro další rok. Je to logické. Člověk, který pochopí systém, si převede postupně všechny pojistky k nám. Je to stejně bezpečné jako u ostatních pojišťoven, a navíc pojištění vyjde výrazně levněji. Někteří peníze pošlou svým známým nebo sobě na účet v bance.

Zdroj: oPojištění.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články