Nejčastější chyby motoristů při dopravní nehodě


			Nejčastější chyby motoristů při dopravní nehodě
7.2.2011 Spektrum

Není snad nutné opakovat, že při nehodě, během které došlo ke zranění, je nutné vždy zavolat policii. Poněkud jiné je to s přivoláním policie v případech, kdy došlo jen k materiálním škodám. V tomto případě je povinnost volat policii jen tehdy, pokud škoda přesáhla 100 000 korun.

"Takové bylo přání politiků, nikoliv pojišťoven," otevřeně konstatoval výkonný ředitel České asociace pojišťoven (ČAP) Ing. Tomáš Síkora při zahájení čtvrtého ročníku informační kampaně ČAP s názvem "Únor - měsíc pojištění".

V praxi dělají motoristé často chyby, které později mohou komplikovat výplatu škody.

První chyba: účastníci nehody chybně vyhodnotí situaci v případě, že výše škody osciluje kolem 100 000 korun. V mnoha případech se totiž domnívají, že škoda tak vysoké částky nedosáhne a policii proto k nehodě nevolají. Z předcházejících případů, kdy jsme názorně předvedli, jak vysoko se dokážou vyšplhat škody na automobilech při havárii, však vyplývá, že v případech možné vyšší škody je dobré vždy volat policii.

Druhá chyba: motoristé nezajistí dostatečné množství důkazních materiálů. "Situaci je nejlepší vyfotografovat - alespoň na mobilní telefon," dodává Síkora s tím, že nehodu je potřeba rovněž důkladně popsat.

U více než 65 % nahlášených škod je chybně zdokumentován průběh nehody.

Třetí chybou je přivolání asistenční služby. Motoristé nekontaktují asistenční službu vlastní pojišťovny, ale podléhají nabídce náhodné odtahové služby, aniž by se zajímali o podmínky poskytnuté pomoci (zejména, kolik taková pomoc stojí). Pak jsou motoristé zklamáni, že jim "jejich" pojišťovna nevyplatí plnou výši škody.

Pokud má motorista havarijní pojištění, jsou asistenční služby v ceně pojistky.

 

Nejčastější chyby motoristů při hlášení škody

57 % klientů se dopouští chyb při vyplňování záznamů o nehodě. Tady jsou ty nejčastější chyby:

- "Záznam o dopravní nehodě" není vyplněný oběma účastníky nebo je vyplněný nečitelně

- V záznamu nejsou uvedeny kontaktní údaje účastníků nehody (mobil, e-mail)

- Nákres nevystihuje situaci při nehodě (chybí plánek)

- Klienti nereagují na žádost o dodání dokladů, s pojišťovnou nekomunikují

- Klienti nedodávají originály dokumentů.

 

Dotazy pro Českou asociaci pojišťoven

Ptejte se Marcely Kotyrové, manažerky komunikace a vzdělávání a Jolany Ackermannové, z oddělení PR a komunikace, z České sociace pojišťoven (ČAP), na téma: POJIŠTĚNÍ MOTOROVÝCH VOZIDEL – NEPODCEŇUJTE HAVARIJNÍ POJIŠTĚNÍ“.

 

Odpovědi na Vaše dotazy budou redakčně zpracovány a zveřejněny!

Ptát se můžete zde!

Zdroj:

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články