Rok 2016 byl velmi bohatý na změny v legislativě. Která změna byla pro Vaši společnost nejnáročnější a proč?
Zmínil bych především zákon o pojišťovnictví, který implementuje evropskou směrnici Solvency II. Významná pro nás byla i novela zákona o pojišťovacích zprostředkovatelích.
K legislativě obecně bych ještě dodal, že v poslední době čelí pojišťovny řadě nových požadavků, které musí implementovat a vypadá to, že se situace nezmění ani v tomto roce. To vše je samozřejmě spojeno nejen s poměrně vysokými finančními investicemi, ale stojí nás to především čas, který bychom s kolegy mohli věnovat dalšímu zlepšování produktů a služeb pro naše klienty.
Na listopadové konferenci ČAP se hovořilo o tom, kolik prostředků si v pojišťovně vyžádá compliance. Mohl byste procentně vyjádřit, jak velkou část režijních nákladů spotřebuje compliance u vás?
Problematice compliance se v České pojišťovně věnují nejen kolegové ze specializovaného oddělení, ale prolíná se i do řady dalších útvarů napříč celou pojišťovnou. Objem nákladů výrazně ovlivňuje i potřeba implementace do IT systémů pojišťovny. Pohybujeme se tak v rozsahu do 10 % nákladů.
V letošním roce se plánuje ukončení intervencí ČNB. Jaký to bude mít dopad na pojišťovnictví a jak této změny využije vaše pojišťovna?
Nepředpokládám, že ukončení intervencí ČNB bude mít na české pojišťovnictví významný dopad. Pojišťovny působící na našem trhu mají téměř všechny závazky v české měně a vůči českým klientům a jejich investice jsou již z minulosti nějakým způsobem chráněny vůči pohybu kurzu.
Můžeme od Vaší pojišťovny letos těšit nějaké inovace a novinky?
V letošním roce slaví Česká pojišťovna kulaté výročí, a to 190 let. Naše tradice se totiž odvíjí již od roku 1827. Je nesmírně inspirativní ohlédnout se do historie a sledovat, jak se pojišťovna postupně vyvíjela až v současnou moderní finanční instituci, která udává trendy na českém pojišťovacím trhu.
I letos se tak budeme soustředit především na moderní technologie, digitalizaci procesů a bezpapírovou komunikaci. Naše snaha směřuje k neustálému zvyšování komfortu pro klienty, k zefektivnění a hlavně ke zrychlení likvidace pojistných událostí a k pozitivní zákaznické zkušenosti. O tom, že se nám v této oblasti dlouhodobě daří, svědčí mnohá ocenění klientů, široké veřejnosti, ale i odborníků, která pravidelně získáváme v nejrůznějších prestižních soutěžích.
Děkuji za odpovědi
Komentáře
Přidat komentář