Pojišťovny na Facebooku!


			Pojišťovny na Facebooku!
30.11.2010 Spektrum

Sociální sítě v čele s Facebookem již zasahují i do pojišťovnictví. Některé pojišťovny již odmítly s odvoláním na sociální sítě výplatu plnění, jiné uvažují o tom, že budou pojistné kalkulovat podle toho, jak se lidé chovají na Facebooku.


To, co lidé vkládají na Facebook, jim může přidělat problémy nejen u životních partnerů, ale i zaměstnavatele nebo policie. Na Facebook se již dívají i pojišťovny. Důkazem budiž mediálně známý případ klientky kanadské pojišťovny Manulife, která jí odmítla vyplatit dávky v pracovní neschopnosti kvůli fotografiím, které pojištěná vložila na Facebook. Podle pojišťovny byla na fotkách příliš veselá, přestože měla trpět depresí. Řada soudů již také rozhodla, že likvidátor může mít oprávnění k přístupu na účet pojištěného na sociální síti a uložit z ní materiály pro právníky pojišťovny.


Facebook se některým americkým pojišťovnám zalíbil natolik, že nyní zkoušejí, zda by mohly hodnotit klienty podle informací, které o sobě sdělují na sociálních sítích či podle údajů o jejich nákupních návycích, například jaké časopisy odebírají, jaké služby a produkty nakupují a podobně. Například členství ve skupině „miluju rychlou jízdu“, „nemám rád policajty“ nebo „piju rád“ k levnějšímu pojištění rozhodně nepřispěje.


Pojišťovnám by tato data mohla pomoci odhalit možná rizika, vyplývající ze životního stylu jednotlivců. Lidé by dle pojišťoven nemuseli absolvovat zdravotní prohlídky, které nyní některé z nich od životních pojistek odrazují. Jednu z největších zkoušel provedla tamní pobočka britské společnosti Aviva. Zkoumala údaje o 60 tisících žadatelích o pojištění z poslední doby za účelem zjištění, zda jim nemůže prodat pojištění levněji. Pro většinu lidí je to však další důvod k obavám o bezpečnost citlivých online osobních údajů.

Dušan Šídlo

Zdroj: Dušan Šídlo

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

To je snad vtip.

on,  27. 1. 2011

Na sociálních sítích si je možné udělat nespočet profilů a na každém se tvářit jinak dokonce je dost dobře možné, že lidé kteří se z pohledu sociální sítě zdají být rizikovým klientem mohou právě tak dobře být tím nejméně rizikový a ten kdo se na sociální síti tváři jako solidní člověk může být neuvěřitelný gauner a nesmírně rizikový klient.

Kam ten svět spěje?