Pojišťovnictví v roce 2015: Pojišťovna České spořitelny


			Pojišťovnictví v roce 2015: Pojišťovna České spořitelny
21.1.2015 Téma

Jak už je každý rok na oPojištění.cz tradicí, i letos jsme oslovili přední české pojišťovny, aby svým pohledem zhodnotily rok 2014 a nastínily změny, které se budou dotýkat roku 2015. Za uplynulý rok 2014 se odehrálo mnoho legislativních změn; na počátku roku vešel v platnost Nový občanský zákoník, v listopadu byla zase velmi rychle schválená novela o daních z příjmu.

Na otázky odpovídá generální ředitel Pojišťovny České spořitelny, RNDr. Petr Zapletal, MBA:

1. Jak hodnotíte rok 2014 z celkového pohledu?

Rok 2014 byl úspěšný – máme více klientů, především více spokojených klientů (soudě podle menšího množství těch, kteří se ozvali s nějakou připomínkou).

2. Jak legislativní změny v roce 2014 ovlivnily Vaši pojišťovnu

Nový občanský zákoník nás pracovně vytížil hlavně na konci roku 2013, měnili jsme formuláře, pojistné podmínky i některé smlouvy. Na realizaci změn v souvislosti s jeho změnou jsme ale měli poměrně dost času. To se o novele zákona o daních z příjmů říci nedá, času bylo málo, ale zvládli jsme to v daných podmínkách na výbornou.

3. Jak hodnotíte pohotovost vaší společnosti v reakci na nenadálé vládní změny v životním pojištění?

Novela zákona o daních z příjmů byla ve Sbírce zákonů uveřejněna 21. listopadu 2014. V té době od nás odcházely na více jak 500 000 klientů PČS dopisy s informací, co a do kdy mají udělat a jaké mají možnosti. Dokázali jsme v extrémně krátkém čase velmi dobře zareagovat a našli jsme nejlepší řešení pro klienta.

Novela nám dala docela zabrat, a to zejména těsně před koncem roku. Do administrativního procesu se zapojil každý, kdo měl ruce, pracovalo se po večerech i o sobotách. Zvládli jsme to ale se ctí.

4. Jak podle Vašeho názoru přiblížit pojištění lidem a jak dosáhnout toho, aby vnímali jeho důležitost?     

Životní pojištění si skutečně cestu ke klientovi stále hledá. Je to dáno komplikovaností produktu. Poradci se při prodeji zaměřují na užitek, který klientovi pojištění může přinést. Cenné jsou také reálné příběhy jejich klientů. Pojišťovna České spořitelny se loni podílela na výrobě vzdělávacího minipořadu, který důležitost životního pojištění poměrně hezky vysvětluje. Posuďte sami, najdete ho na http://www.pojistovnacs.cz/o-nas/reklamni-spoty.

Pojišťovna České spořitelny

Zdroj: Pojišťovna České spořitelny

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články