Na otázky odpovídá generální ředitel Pojišťovny České spořitelny, RNDr. Petr Zapletal, MBA:
1. Jak hodnotíte rok 2014 z celkového pohledu?
Rok 2014 byl úspěšný – máme více klientů, především více spokojených klientů (soudě podle menšího množství těch, kteří se ozvali s nějakou připomínkou).
2. Jak legislativní změny v roce 2014 ovlivnily Vaši pojišťovnu
Nový občanský zákoník nás pracovně vytížil hlavně na konci roku 2013, měnili jsme formuláře, pojistné podmínky i některé smlouvy. Na realizaci změn v souvislosti s jeho změnou jsme ale měli poměrně dost času. To se o novele zákona o daních z příjmů říci nedá, času bylo málo, ale zvládli jsme to v daných podmínkách na výbornou.
3. Jak hodnotíte pohotovost vaší společnosti v reakci na nenadálé vládní změny v životním pojištění?
Novela zákona o daních z příjmů byla ve Sbírce zákonů uveřejněna 21. listopadu 2014. V té době od nás odcházely na více jak 500 000 klientů PČS dopisy s informací, co a do kdy mají udělat a jaké mají možnosti. Dokázali jsme v extrémně krátkém čase velmi dobře zareagovat a našli jsme nejlepší řešení pro klienta.
Novela nám dala docela zabrat, a to zejména těsně před koncem roku. Do administrativního procesu se zapojil každý, kdo měl ruce, pracovalo se po večerech i o sobotách. Zvládli jsme to ale se ctí.
4. Jak podle Vašeho názoru přiblížit pojištění lidem a jak dosáhnout toho, aby vnímali jeho důležitost?
Životní pojištění si skutečně cestu ke klientovi stále hledá. Je to dáno komplikovaností produktu. Poradci se při prodeji zaměřují na užitek, který klientovi pojištění může přinést. Cenné jsou také reálné příběhy jejich klientů. Pojišťovna České spořitelny se loni podílela na výrobě vzdělávacího minipořadu, který důležitost životního pojištění poměrně hezky vysvětluje. Posuďte sami, najdete ho na http://www.pojistovnacs.cz/o-nas/reklamni-spoty.
Komentáře
Přidat komentář