Tomáš Síkora: Digitalizace je klíčem k úspěchu


			Tomáš Síkora: Digitalizace je klíčem k úspěchu
2.3.2018 Spektrum

Jako každým rokem tak i letos přichází odborný portál oPojištění.cz s anketou, ve které se osobnosti pojistného trhu vyjadřují k vývoji pojišťovnictví. Dnes své názory představí CEO společnosti CreaSoft Tomáš Síkora.

Jako naprostá většina osobností, které odpovídaly na otázku vývoje trhu pro rok 2018, vidím letos klíčové výzvy pro finanční instituce a distributory v implementaci nových legislativních pravidel. Nechci se proto zmiňovat o obchodních a procesních dopadech např. směrnice o distribuci pojištění IDD nebo nařízení o ochraně osobních údajů GDPR, to už učinili jiní.

V mnohých opatřeních se bezesporu nároky na finanční instituce a zejména distributory významně zvyšují, nákladově zdražují i procesně komplikují. Výzvou pro jednotlivé hráče trhu je zejména kdo a jak se dokáže efektivně s novými požadavky „popasovat“. Osobně vidím klíč především v digitalizaci a automatizaci interních procesů a reportovacích mechanizmů.


Mohlo by vás zajímat: Aon Risk Solutions: Prognóza trhu pro rok 2018


Jako pamětník rozvoje distribučních kanálů finančních produktů v ČR, sleduji dlouhodobě motivaci distributorů v oblasti požadavků na informační systémy a zpracování dat. V devadesátých letech byl hlavním motorem „digitalizace“ motiv „zapsat smlouvy a vyplatit provize“. Později se k tomu přidaly potřeby sledovat produkci, vytvářet statistiky a vylepšovat kontrolní a administrativní funkce. V posledních deseti letech je důraz kladen na nástroje řízení obchodní sítě, především na lead a aktivity management a automatickou výměnu dat mezi finanční institucí a distributorem. 

Komplexní informační systém je dnes základem pro úspěch každého distributora finančních produktů a pro mnohé firmy působící na trhu již mnoho let také novou výzvou. Těžko si lze představit plnění nových zákonných informačních a evidenčních povinností za udržitelných nákladů bez schopnosti spravovat data systémově, a hlavně řešit potřeby a požadavky „na jeden klik“.  To sice s sebou současně přináší i vyšší náklady na informační technologie, ale zároveň snižuje náklady na administrativu a minimalizuje rizika souvisejících s neplněním zákonných požadavků.


Mohlo by vás zajímat: Ústavní soud vs. lovci nehod. Jde o nemorální byznys


Nové požadavky legislativy jsou tedy i výzvou pro vývojové firmy na trhu, CreaSoft nevyjímaje. Třeba jen příkladně požadavky GDPR na procesy nejsou vázané na jednu oblast, ale musejí být nastaveny průřezově a jednotně v rámci celé firmy. To znamená zásadní zásah do datové struktury i našeho informačního systému MAXX.  Především vyvíjíme ve spolupráci s advokátní kanceláří BBH nový softwarový produkt tzv. modul GDPR. Ten bude napojen na všechny naše systémy a rovněž jej lze využít jako samostatný software s napojením na jakýkoli jiný informační systém bez ohledu na jeho dodavatele nebo provozovatele. 

Na klik dokáže anonymizovat osobní data ve všech datových objektech, požádá-li o to zákazník distributora, nebo kdykoli všechna osobní, evidovaná data zákazníkovi jednou operací provedenou pověřenou osobou vygenerovat a zaslat na mail. Samozřejmě výčet funkcí je výrazně širší. Doufám, že se nám podaří nejen v této oblasti přinést na trh nová řešení, která pomohou distributorům v naplnění nových legislativních výzev letošního roku.

Tomáš Síkora
CEO společnosti CreaSoft

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články