Od února na aktivity dohlížel správce
Na rumunskou pojišťovnu Astra Asugurari byla od února regulátorem pojišťovnictví (FSA - Finanční Supervizorská Autorita) uvalena nucená správa. Na její další aktivity dohlíží nucený správce KPMG.
"Na vysvětlení a lepší pochopení situace však musím dodat, že v krátké době po uvalení nucené správy bylo odvoláno celé vedení FSA a samotný prezident FSA byl vzat do vazby. Důvodem pro tyto kroky bylo podezření z korupce a prosazování zájmů jiné pojišťovny působící na trhu. Nucený správce - KPMG mezitím provedl různé kontroly zaměřené na objektivní zmapování skutečné situace v mateřské společnosti a koncem března KPMG zveřejnili informace o výsledcích kontroly, které potvrdily, že "aktivity ASTRA jsou v normálních parametrech."
Dopad na Slovensku pobočku pojišťovny
Rozhodnout o ukončení nucené správy může znovu pouze regulátor pojistného trhu FSA, jehož činnost a rozhodovací možnosti byly vzhledem k absencí vrcholného managementu z důvodů probíhajícího vyšetřování, významně poznamenány. "Po znovuobsazení pozic po odvolaných členech managementu FSA a určité" aklimatizaci" nového managementu kontrolního orgánu budeme doufat v co nejrychlejší přehodnocení výsledků kontroly a zrušení režimu nucené správy."
Na Slovensku podle slov Martina Bajla nejde pojišťovna cestou kopírování pojistného produktu z jedné země a následného zavedení do praxe bez jakékoliv obměny. "Snažíme se v maximální míře přizpůsobovat produkty požadavkům slovenského trhu a stavět na zkušenostech špičkových produktových odborníků, kteří mají dlouholeté zkušenosti s působením na domácích, ale i zahraničních trzích. Termín ukončení nucené správy v Rumunsku bude mít silný dopad na naše další kroky. Pokud se situace v mateřské společnosti nevyřeší, pravděpodobně nepadnou žádná zásadní rozhodnutí na expanzi do dalších zemí."
Otázka na tělo
Odpovídá Martin Bajla, ředitel obchodu a marketingu ASTRA pojišťovny
Do jaké míry může audit v rumunské "matce" ovlivnit vaše fungování na Slovensku?
Z právní stránky fungujeme jako pobočka pojišťovny z jiného členského státu. Určitě se nás daná situace může výrazně dotknout. Například ve svobodě a volnosti rozhodování. V případě změny v managementu se může stát, že nový management se bude snažit řídit své pobočky více direktivně. Na Slovensku jsme rádi, že máme plnou důvěru od vedení společnosti a máme volnou ruku při přípravě pojistných produktů.
Předtím jsem působil v jisté nadnárodní instituci, kde jsme se snažili nabízet produkty systémem McDonald´s, tedy stejné produkty se prodávaly ve všech zemích, kde daná finační společnost působila. Klienti očekávali jistý standard v oblasti produktů i služeb. V Astře se snažíme o individuální přístup k našim klientům, kterým chceme nabídnout nejlepší poměr mezi cenou a výkonem. Abychom toho dosáhli, potřebujeme mít silnou lokální svobodu, abychom mohli při pojišťování klientely zohledňovat podmínky našeho slovenského trhu. Předpokládáme a doufáme v tento scénář.
Komentáře
Přidat komentář