Aktivity ASTRA pojišťovny jsou v normě. Ukázaly to závěry nucené správy


			Aktivity ASTRA pojišťovny jsou v normě. Ukázaly to závěry nucené správy
13.5.2014 Zahraničí

Na největší rumunskou pojišťovnu ASTRA Asigurari byla před dvěma měsíci uvalena nucená správa. Na její další aktivity dohlížel nucený správce, kterým byla stanovena společnost KPMG. Do jaké míry může tento fakt ovlivnit fungování slovenské pobočky? Portál oPoisteni.sk zjisťoval více informací.

Od února na aktivity dohlížel správce

Na rumunskou pojišťovnu Astra Asugurari byla od února regulátorem pojišťovnictví (FSA - Finanční Supervizorská Autorita) uvalena nucená správa. Na její další aktivity dohlíží nucený správce KPMG.

"Na vysvětlení a lepší pochopení situace však musím dodat, že v krátké době po uvalení nucené správy bylo odvoláno celé vedení FSA a samotný prezident FSA byl vzat do vazby. Důvodem pro tyto kroky bylo podezření z korupce a prosazování zájmů jiné pojišťovny působící na trhu. Nucený správce - KPMG mezitím provedl různé kontroly zaměřené na objektivní zmapování skutečné situace v mateřské společnosti a koncem března KPMG zveřejnili informace o výsledcích kontroly, které potvrdily, že "aktivity ASTRA jsou v normálních parametrech."

Dopad na Slovensku pobočku pojišťovny

Rozhodnout o ukončení nucené správy může znovu pouze regulátor pojistného trhu FSA, jehož činnost a rozhodovací možnosti byly vzhledem k absencí vrcholného managementu z důvodů probíhajícího vyšetřování, významně poznamenány. "Po znovuobsazení pozic po odvolaných členech managementu FSA a určité" aklimatizaci" nového managementu kontrolního orgánu budeme doufat v co nejrychlejší přehodnocení výsledků kontroly a zrušení režimu nucené správy."

Na Slovensku podle slov Martina Bajla nejde pojišťovna cestou kopírování pojistného produktu z jedné země a následného zavedení do praxe bez jakékoliv obměny. "Snažíme se v maximální míře přizpůsobovat produkty požadavkům slovenského trhu a stavět na zkušenostech špičkových produktových odborníků, kteří mají dlouholeté zkušenosti s působením na domácích, ale i zahraničních trzích. Termín ukončení nucené správy v Rumunsku bude mít silný dopad na naše další kroky. Pokud se situace v mateřské společnosti nevyřeší, pravděpodobně nepadnou žádná zásadní rozhodnutí na expanzi do dalších zemí."

Otázka na tělo

Odpovídá Martin Bajla, ředitel obchodu a marketingu ASTRA pojišťovny

Do jaké míry může audit v rumunské "matce" ovlivnit vaše fungování na Slovensku?

Z právní stránky fungujeme jako pobočka pojišťovny z jiného členského státu. Určitě se nás daná situace může výrazně dotknout. Například ve svobodě a volnosti rozhodování. V případě změny v managementu se může stát, že nový management se bude snažit řídit své pobočky více direktivně. Na Slovensku jsme rádi, že máme plnou důvěru od vedení společnosti a máme volnou ruku při přípravě pojistných produktů.

Předtím jsem působil v jisté nadnárodní instituci, kde jsme se snažili nabízet produkty systémem McDonald´s, tedy stejné produkty se prodávaly ve všech zemích, kde daná finační společnost působila. Klienti očekávali jistý standard v oblasti produktů i služeb. V Astře se snažíme o individuální přístup k našim klientům, kterým chceme nabídnout nejlepší poměr mezi cenou a výkonem. Abychom toho dosáhli, potřebujeme mít silnou lokální svobodu, abychom mohli při pojišťování klientely zohledňovat podmínky našeho slovenského trhu. Předpokládáme a doufáme v tento scénář.

opoisteni.sk



Zdroj: opoisteni.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články