Allianz zavádí pojištění proti „vyhoření“


			Allianz zavádí pojištění proti „vyhoření“
14.11.2016 Zahraničí, Produkty

Vyhořením či syndromem vyhoření (burnout) se rozumí typické citové a mentální vyčerpání, jež se vztahuje zejména k pracovní činnosti. Projevem tohoto vyčerpání jsou například pochybnosti o smyslu práce. Takové duševní zatížení či stres by mohl pomoci zmírnit nový pojistný produkt německé Allianz v rámci soukromého zdravotního pojištění.

Allianz zadala výzkum, kterým bylo zjištěno, že tři čtvrtiny zaměstnanců pociťují, že jsou vystaveni většímu psychickému zatížení. Mnozí z nich se obávají, že by mohli být postiženi vyhořením. Ale pouze každý čtvrtý uvedl, že by o tom mohl hovořit se svým nadřízeným nebo s kolegy.

Zábrana vyhledat uvolněný rozhovor je často značná. Tuto zábranu chce Allianz odbourat prostřednictvím pojištění pro případ vyhoření. Nový stavební kámen zaměstnaneckého zdravotního pojištění tzv. VorsorgeExtra (extra péče) přebírá v případě jak stresu v zaměstnání, tak při soukromých problémech jednou ročně náklady za tříměsíční Telefoncoaching. Tato nabídka má být předložena bez jakýchkoli nákladů a pojištění realizováno za podmínek absolutní důvěry.  Zaměstnavatel má tímto způsobem něco učinit pro duševní zdraví svých zaměstnanců a předejít vyhoření.

Při tvorbě tohoto pojištění se bralo v úvahu, že osoby postižené stresem požadují spíše psychologickou péči přes telefon než návštěvu u psychologa. 57 % dotazovaných osob se obává/štítí chození na terapii. 68 % z nich je pak přesvědčeno, že by jim telefonická péče o duši pomohla. Pokud jde o nadřízeného, příslušná expertka Allianz je názoru, že by přirozeně neměl řešit individuální případ, protože je špatný partner pro rozhovor. Může prý ale učinit nabídku pomoci.

Tato informace potvrzuje, že k inovacím pojistných produktů a k tvorbě nových pojistných produktů dochází i v zaměstnaneckém zdravotním pojištění, které provozují soukromí němečtí pojistitelé. Dále ukazuje, jak je pro tvorbu pojistného produktu důležitý, v tomto případě možná klíčový, správně vyjasněný a zadaný výzkum trhu.   

Zdroj: Versicherungswirtschaftheute

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

vyhoreni

Lokaj,  12. 11. 2018

Dobrý den, jak vypadá současná nabídka? Našel jsem pouze zmíněný produkt od Allianz a příliš mladé Mutumutu, jinak pod vyhorenim nacházím pojistky pro případ požáru...

RSS

Související články