Studie AssCompact byla vytvořena na žádost Asociace pojišťoven. 8 z 10 dotázaných bylo přesvědčeno, že by se zákazníci začali nezávislým makléřům vyhýbat, 4 z 10 makléřů by se vzdalo svojí nezávislosti, 4 z 10 by muselo snížit počet zaměstnanců, každý 3. by snížil náklady a každý 5. by z odvětví odešel. Průzkumu se zúčastnilo 570 respondentů.
Hlavní výsledky
V retailovém bankovnictví uvedlo téměř 79 % z dotazovaných makléřů, že jejich příjmy tvoří pouze provize, na základě honoráře pracuje ani ne 1 % - přesně 0,58 %. Provizní model je v pojišťovnictví téměř stejný.
Servisní péče pro zákazníky je mezi rakouskmi pojišťovacími makléři stále nízká. Pouze čtvrtina může být odměněna za služby poskytované zákazníkovi. „Pojišťovací zprostředkovatelé mají obecně tendenci poskytovat zákazníkům více služeb, než je nutné,“ řekl Franz Waghubinger. Často ale chybí analýza nákladů a výnosů jednotlivých obchodních procesů.
Podle studie AssCompact a generálního ředitele pojišťovacích kanceláří spočítali, že například v divizi pojištění aut jsou požadavky více než desekrát vyšší. Počáteční kontakt je časově náročný, požadavky zákazníků vysoké a registrace vozidla nebo celkové nároky na zpracování jsou zase zdlouhavé.
Co chce zákazník, pokud jde o odměnu
Více než 78 % zakazníků vidí jasnou preferenci v tom, že je zprostředkování zahrnuto do produktu. Pouze 5 % dává přednost přímému odměňování.
Důsledky dopadu možného zákazu provizí byly tedy jasně negativní. 80 % respondentů se domnívá, že by se mnoho zákázníků makléřům vyhnulo a usilovali by o poradenské cesty bez nároku na odměnu. Téměř 38 % nezávislých poradců by se vzdala a spolupracovala by s retailovou pojišťovnou, 40 % by musela propouštět a 33 % dotázaných by snížilo náklady. Nakonec 23 % by změnila zaměstnání.
Komentáře
Přidat komentář