Zprostředkovatelé by měli poskytovat klientům jasné a spolehlivé informace o povaze svých služeb včetně informace o postavení, v němž působí. Měli by klientům vysvětlit, jaké pravomoce mohou obdržet od pojistitelů a dali tak podnikatelům možnost učinit seriózní rozhodnutí, týkající se nákupu pojistných produktů.
Prostředníci by měli dobrovolně informovat své klienty o odměně, která souvisí s umístěním pojistné smlouvy a s jejím servisem. Například, jaké poplatky dostává zprostředkovatel nebo zda dostává provizi. Na žádost klienta mají zprostředkovatelé povinnost sdělit výši přímé úhrady. A pokud to bude klient žádat, musí dostat obecné informace i o dalších druzích plateb, které může zprostředkovatel obdržet od pojistitele.
Předseda FERMA Peter Dekker zdůraznil, že zprostředkovatelé by měli získat spravedlivou odměnu za své služby. "Výše a povaha odměny je však záležitostí stran, které obchod uzavřely," zdůraznil Dekker.
FERMA
Komentáře
Přidat komentář