Pojistitelé pomocí mikropojištění našli další způsoby, jak oslovit velmi chudé klienty v zemích třetího světa, a to díky partnerství s vládami a společnostmi, které tento byznys provozují.
Vylepšily se rovněž technologie, díky satelitnímu příjmu lze využít předpovědí počasí, další technické vymoženosti zlepšují postup při likvidaci škod a snižují počet pojistných podvodů. Společnosti, které mikropojištění provozují, postupně získávají na svou stranu místní příznivce, kteří vysvětlují pojem pojištění jako placení předem s nadějí pozdější návratnosti, pokud dojde ke škodě.
V prvním roce své existence speciální zajišťovací společnost MiCRO, založená v roce 2011, vyplatila 1,64 milión dolarů v rámci mikropojištění haitským drobným živnostníkům, kteří utrpěli škody při zemětřesení v roce 2010.
„Pod pojmem mikropojištění si však nepředstavujte to, že vezmeme tradiční pojistné produkty a ty jednoduše zmenšíme,“ uvedl jeden ze zástupců společností, které tento druh pojištění nabízejí: „Je velmi důležité porozumět tomu, co potřebují tito lidé s nízkými příjmy a navrhnout takové produkty, které vyhovují tomuto segmentu klientů,“ dodal.
James Kurz ze společnosti MiCRO uvedl, že hodlají své služby rozšiřovat v Latinské Americe, jihovýchodní Asii a Karibiku.
Risk and Insurance
Komentáře
Přidat komentář