Moderní trendy v pojišťovnictví. Mají šanci na úspěch?


			Moderní trendy v pojišťovnictví. Mají šanci na úspěch?
23.1.2015 Zahraničí

Před patnácti lety bylo bankovnictví velkým a těžkopádným obrem, nedotčeným softwarovou revolucí. Pokud jsme chtěli někomu poslat peníze, vyžadoval tento proces vyplnění jména na papír a následně se čekalo, zda peníze dorazí.  V současně době však digitální zbraně útočí téměř na všechny bankovní služby.

Pojišťovnictví však zůstalo do jisté míry technologickými změnami nedotčené. Stále totiž funguje model: klient chce pojistku, zvedne telefon a zavolá svému poradci. Díky této technické zaostalosti se ale naskýtá příležitost k revoluci v oblasti finančních služeb.

Podívejte se, jak se pohybují náklady v nemajetkovém pojištění:

 

Následující 3 trendy by mohly zásadním způsobem nabídku pojištění změnit

1. Online – přímá zákaznická distribuce

V současné době jsme svědky rychlého a nevratného posunu z offline distribuce, prostřednictvím nabídek face to face a call center, k online, tedy přímému prodeji zákazníkovi.

2. Dopravní technologie, které upřesňují cenové riziko

Začínající produkt pay-the-mile nabízí pojištění za mnohem lepší ceny, než poskytuje tradiční pojištění. Náklady za toto pojištění jsou v tomto případě závislé na počtu ujetých kilometrů. Snaží se ocenit „bezpečné“ řidiče tím, že jim sníží pojištění nebo jim přidá bonusy. V USAposkytuje toto pojištění např. společnost Metromile. Pojištění spočívá v instalaci zařízení, které se připojuje k portu OBD II (pozn. slouží k diagnostice emisních systémů osobních automobilů) do vozidel vyrobených po roce 1995. Nabízí spotřebitelům nízkou základní měsíční cenu a následně počítá ujeté kilometry, přičemž se berou v potaz všechny rizikové faktory jako u tradičního pojištění.

3. Nová pojišťovací struktura, která efektivně spojuje

Jde o začínající koncept Poolů, tedy sdružených skupin spotřebitelů. Princip spočívá v tom, že čím více spotřebitelů ve skupině je, tím méně platí na pojištění a celkové vložené pojistné se tak rozprostře mezi všechny členy skupiny. Mezi společnosti, které toto pojištění poskytují, jsou například Guevara ve Velké Británii, Friendsurance v Německu nebo InsPeer ve Francii.

Otázka pro Vás, čtenáře. Myslíte si, že by se v našich podmínkách nějaký z trendů uchytil?

Zdroj: http://www.forbes.com/

Autor: Lenka Kospertová

Zdroj: forbes.com

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

2

neko,  22. 1. 2015

Dvojka zní smysluplně i laikovi, navíc je jednoduše vysvětlitelná, tudíž prodatelná.

Velký bratr

Spira66,  23. 1. 2015

Palubní jednotky a výpočet pojistného dle jízdy už nabízí v ČR UNIQA pojišťovna - http://www.opojisteni.cz/produkty/pojisteni-aut/uniqa-prichazi-s-nejbezpecnejsim-autopojistenim-na-trhu/

RSS

Související články