Znovu získat důvěru
Hlavním trendem je transparentnost. 58 procent respondentů s tím souhlasí bez výhrad a dalších 34 procent souhlasí s tím, že pojišťovny a jejich produkty musí být pro spotřebitele transparentní. "Je to jediný způsob, jak získat zpět ztracenou důvěru a vytvářet nové a atraktivní produkty," tvrdí autoři studie.
Nejméně polovina respondentů z oblasti pojišťoven se domnívá, že nová účetní pravidla a požadavky na kmenový kapitál, související se zavedením Solvency 2, povedou k přísnějšímu hodnocení rizik. V této souvislosti zazněly obavy, že velká rizika nebude možné pojistit, protože se pro ně nenajdou zajistitelé.
Problém unisexových tarifů
Dalším úkolem pojišťoven je poradit si s rozsudkem Evropského soudu, který se týká unisexových tarifů. Pouze deset procent oslovených pojišťoven se údajně dosud nezabývalo přípravou genderově neutrálních pojistných sazeb. 82 procent pojišťoven tvrdí, že se nacházejí "uprostřed výpočtu nových sazeb." Osm procent je dokonce vidí jako definitivní.
VersicherungsJournal
Komentáře
Přidat komentář