Pavel Junek o OK KLIENT: „Dobrý produkt a dobrá služba prostě láká“


			Pavel Junek o OK KLIENT: „Dobrý produkt a dobrá služba prostě láká“

Makléřská společnost OK GROUP se pravidelně umisťuje v první pětce TOP 30 největších makléřů ČR. Její dceřiná společnost OK KLIENT sice zatím nemá tak hlubokou tradici, ale v oblasti poradenství roste velmi rychle. Pavel Junek, místopředseda představenstva poradenské společnosti OK KLIENT poodkrývá její zrod a fungování.

OK KLIENT byl založen v roce 2009, jak od té doby rostl co do počtu obchodníků a předepsaného pojistného?

K dnešnímu dni evidujeme téměř 800 smluvních vztahů, registrovaných PPZ je cca 370, měsíčně přichází okolo 50 nových poradců, obratově za rok 2016 překonáme hranici 115 miliónů Kč, což bude představovat 130% nárůst ve srovnání s rokem 2015.

Pokud se dnes podíváme na poradenský trh, tak vidíme, že na jedné straně stojí finančně-poradenské společnosti a na straně druhé brokerpooly a každý říká, že jejich model podnikání je pro poradce ten nejlepší. Za svoji profesní dráhu jsem poznal, že se nelze na svět dívat černobíle. Jsem přesvědčený, že oba obchodní modely mají svá pozitiva, ale i negativa. My v OK KLIENT se snažíme vytěžit z obou modelů to nejlepší, za zásadní považujeme poskytnout manažerům a poradcům co nejlepší podmínky pro jejich podnikání, dát jim svobodu určovat si svoji obchodní strategii, svoji výkonnost, svůj kariérní a provizní model, ale zároveň chceme vytvářet dlouhodobé vztahy, vzájemně se potkávat a sdělovat si nápady a být připraveni si vzájemně pomáhat. Velmi nám záleží na tom, aby manažeři a poradci byli v OK KLIENT úspěšní, aby se jim dobře pracovalo, přinášeli klientům dlouhodobý prospěch a měli ze své práce dobrý pocit. Naši činnost chápeme jako spolupodnikání, prostor pro vytváření společných hodnot, jako místo, kde může každý zanechat svoji stopu.

Je možné popsat nějaké významné milníky, které doprovázely vývoj OK KLIENT?

V průběhu let nás ovlivnila řada důležitých událostí, které nás posouvaly vpřed, případně nás nutily k zamyšlení. Pro mě osobně je významným milníkem jakýkoli nový manažer či poradce, který se rozhodl s námi spojit svoji profesní dráhu. Co nás opravdu těší je, že naše zázemí a vize jsou zajímavé pro široké spektrum obchodníků – spolupráci navazujeme s poradci z různých finančních institucí, multilevelů, menších společností, nově i z brokerpoolů – to nás naplňuje optimismem, že máme co nabídnout prakticky komukoli na poradenském trhu.

Máme také velkou radost z toho, že k nám přicházejí top manažeři, kteří fungovali v jiných společnostech, ale pro které se značka OK stala natolik zajímavá, že se rozhodli spojit s námi svoji budoucnost.

OK KLIENT vzešel z ryze makléřské mateřské společnosti. Co byl první impulz k jeho založení?

Samozřejmě fakt, že jsme v té době nenabízeli našim klientům ucelené portfolio služeb.

To bylo také jedním z hlavních důvodů, proč jsme se s kolegou Radkem Kubišem, se kterým se známe více než 15 let, dohodli po zralé úvaze, že vytvoříme pro oblast finančního poradenství samostatnou společnost OK KLIENT.

Meziročně měl OK KLIENT tržby vyšší o 33 milionů (2015, 2014). To je velký skok. Jak toho jste toho dosáhli?

Díky tomu, že jsem ve společnosti od jejího zrodu a měl jsem tak možnost sledovat celkový vývoj OK KLIENT tak vím, že dosažení tohoto úspěchu je mozaika mnoha věcí a událostí. Za zásadní věci, které nám pomohly (a věřím, že dále umožní), růst, považuji:

„Usilovná práce“ - myslím, že každý poradce i manažer ví, že nejtěžší je získat prvních 100 klientů či sestavit tým prvních 10 poradců, ale pokud poradce a manažer svoji činnost dělají poctivě a dlouhodobě, tak potvrdí, že tento přístup jim potom usnadní získat další klienty či poradce, protože dobrý produkt a dobrá služba prostě „láká“. Dnes je OK KLIENT v situaci, kdy si na trhu již svoji stabilní pozici vybudoval, je vnímán velmi pozitivně jak u poradců, tak u obchodních partnerů a čím dál více přitahuje nové manažery a poradce. Jako velmi důležité také vidím to, že manažerům, kteří s námi spolupracují, se daří budovat vlastní firmy a obchodní skupiny a můžeme tak růst společně.

„Podpora obchodu“ - spolu s našimi manažery a poradci se nám daří vyvíjet velmi úspěšné obchodně/poradenské aplikace: např. CORAD pro poradenství v oblasti zabezpečení rizik a penze, PORTFOLIA OK KLIENT pro oblast investic, CARKULKU pro pojištění vozidel a jiné.

„OK HOLDING“ - jsem přesvědčený, že nabídka poradců spolupracujících s OK KLIENT je dnes jednou z nejkomplexnějších na trhu – poradci mohou díky členským společnostem OK HOLDING poskytnout klientům služby finančního poradce pro občany, investičního poradenství, pojišťovacího makléře pro korporátní klientelu, dotační poradenství a již dnes víme, že spektrum služeb OK HOLDING budeme i v budoucnu rozšiřovat.

Je OK KLIENT nějak provázán se společností Partners, která s OK GROUP spolupracuje?

OK KLIENT není a nikdy nebyl nijak provázán se společností Partners, spolupráce existuje pouze mezi Partners a OK GROUP a to v oblasti pojištění podnikatelských rizik klientů Partners.

Některé poradenské společnosti umožňují tvoření dalších struktur ve svých strukturách. Umožňuje to i OK KLIENT? Pokud ano, omezujete množství manažerských stupňů?

Jak jsem uvedl výše, OK KLIENT vytváří podmínky pro obchodní skupiny či firmy, jaký obchodní model tyto spolupracující subjekty zvolí, je na jejich rozhodnutí.

Kde vidíte OK KLIENT za 5 let?

Naše vize je i nadále budovat důvěryhodnou společnost s důrazem na spokojenost klienta a velkým cílem je opět vrátit prestiž povolání „finanční poradce“. Jde nám také o to, abychom připravili zajímavé obchodní podmínky a jedinečné portfolio produktů, které bude přitažlivé pro co nejširší skupinu manažerů, poradců i klientů. Přáli bychom si, aby kolegové, kteří s námi spojí svůj profesní život, si mohli za rok či za 5 let říct, že to byl správný krok.

Zdroj: oPojištění.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články