Náhradní díly v Německu: Zvyšování cen pokračuje


			Náhradní díly v Německu: Zvyšování cen pokračuje
5.12.2017 Produkty

Deset procent za jeden a půl roku: to je nárůst nákladů na náhradní díly automobilů. Informoval o tom Svaz německých pojistitelů (GDV) na základě aktuální studie. Současně ale roste i pojistné v pojištění vozidel, a podle Andrease Kelba, experta zajišťovny Hannover Rück, bude tento trend pokračovat i do budoucna.

Například zadní světlomety podražily za poslední čtyři roky o 40 %. Víka zavazadlového prostoru stojí v průměru o 29 % více. Nárazníky o 22 %, chladiče o 18 % a přední skla o 13 %. GDV se odvolává na údaje Insurance Europe. Růst cen přitom není podmíněn žádnou podstatnou inflací, protože ta se zvýšila za uplynulé čtyři roky jen o 3,5 %.

Andreas Kelb z Hannover Rück nicméně pro růst uvádí jiné vysvětlení: ceny rostou, protože náhradní díly jsou dnes napěchované různými senzory a elektronikou mnohem více než před pár lety. Zákazníci jsou z tohoto důvodu rovněž nuceni brát náhradní díly více od originálních výrobců než od druhotných distributorů. Hannover Rück přitom určitě ví, o čem mluví, protože poskytuje své kapacity pro 60 % německých pojišťoven poskytujících povinné ručení.


Mohlo by vás zajímat: Postřehy Evy Gmentové: Mileniálové


„V roce 2013 stála průměrná škoda z povinného ručení pojišťovnu asi 2.400 eur,“ říká Jörg Schult, vedoucí statistik dopravních prostředků v GDV. „Letos už padne hranice 2.700 eur“

Hrubé pojistné roste v povinném ručení rychleji než počet pojištěných vozidel: v prvním pololetí 2017 se zvýšilo podle střízlivého odhadu Andrease Kelba o 3,7 %, a do konce roku počítá s nárůstem o 4,2 %. Počet pojištěných aut se navýší o 1,7 %. Pro příští rok zní prognóza 27,5 milionu eur připadajících na 65 milionů německých aut.

Pojistné v autobranži roste v Německu nepřetržitě od roku 2009. Podle údajů GDV se za 8 let zvýšilo bezmála o 35 %. Počet registrovaných vozidel se za stejné období zvýšil o necelých 13 %.

I když německý trh autopojištění patří k těm levnějším v Evropě, je stále rentabilní, ačkoli od roku 2014 klesá pojistně-technický výsledek.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články