Díky příspěvkům klesl počet nepojištěných vozidel z 250 tisíc na 125 tisíc. ČKP předpokládá, že zrušením těchto příspěvků, bude počet nepojištěných vozidel opět stoupat.
Levné povinné ručení díky příspěvkům nepojištěných
Díky příspěvkům nepojištěných ušetřila ČKP pojištěným motoristům na povinném ručení zhruba 2,2 miliardy korun. Před rokem 2009 byl totiž příspěvek na nepojištěné škody zahrnutý v ceně povinného ručení. „Po roce 2009 byly omezeny příspěvky pojišťoven do Garančního fondu. Redukce nákladů povinného ručení měla vliv na pokles ceny pojištění, které postupně zlevnilo o více než 30 procent,“ uvedl Jakub Hradec, výkonný ředitel ČKP.
Poctiví plátci povinného ručení si znovu připlatí
Škody nepojištěných se budou i nadále financovat z Garančního fondu, jen se změní zdroj. Pojišťovny tak budou muset pokrývat nepojištěné škody, které se nedaří vymáhat po samotných vinících nehod. „Pokud budou muset pojišťovny opět přispívat na nepojištěné škody, pak bude ze zákona nutné tento dodatečný náklad pochopitelně zohlednit v pojistném. Scénáře o vývoji počtu a výši nepojištěných škod ukazují, že by povinné ručení mohlo v důsledku zrušení příspěvků nepojištěných zdražit v řádu stovek korun,“ dodal Jakub Hradec.
Jak minimalizovat náklady na pojištění vozidel
Co dělat, když se proroctví ČKP vyplní, a poctiví motoristé budou doplácet na nepoctivé? To že jedna pojišťovna zdraží pojistné o pět set korun, neznamená, že druhá na tom bude stejně. Nezapomínejme, že povinné ručení je komplexní produkt, který nemá jasně stanovenou cenu za jednotku. A každá pojišťovna má jiné cílové skupiny a segmenty klientů. K lepší orientaci na trhu by Vám mohl posloužit srovnávač povinného ručení, který Vám nabídne přehledné porovnání všech nabídek na tuzemském trhu.
Příspěvky nepojištěných v Evropě fungují
Bude-li stoupat počet nepojištěných vozidel, veškerá snaha eliminovat motoristy bez povinného ručení tak přijde vniveč. Příspěvky nepojištěných přitom fungují úspěšně v řadě evropských zemí již několik desítek let. Zda je to krok vpřed nebo vzad, ukáže až čas.
Díky příspěvkům klesl počet nepojištěných vozidel z 250 tisíc na 125 tisíc. ČKP předpokládá, že zrušením těchto příspěvků, bude počet nepojištěných vozidel opět stoupat.
Autor: PFP s.r.o.
Komentáře
Přidat komentář