Jednoduchý popis, co dělat, když se vám nezdá, že lékař postupoval při vaší operaci nebo například porodu správně. Nejprve je vhodné získat kopie zdravotnické dokumentace, která se vaší operace týká. Ze zákona máte v pozici pacienta nárok nejen do zdravotnické dokumentace nahlížet, ale také si z ní pořizovat výpisy či kopie.
Následně je vhodné danou zdravotnickou dokumentaci probrat s jiným lékařem z oboru. Ten vám pomůže zjistit, zda je v lékařské dokumentaci vše řádně zaznamenáno a také vám naznačí, zda pochybení při vedení operace mohlo nastat. Ze zákona musí být zdravotnická dokumentace vedena průkazně, pravdivě a čitelně, jinak se nemocnice dopouští správního deliktu.
Mohlo by vás zajímat: 2018: Ivan Špirakus: Klienta nejlépe ochrání vzdělání zprostředkovatele
Kam podat stížnost
Jestliže porod nebo operace i podle nezávislého odborníka mohly být vedeny chybně, podejte stížnost na postup lékaře k vedení dané nemocnice. Tato by měla vaši stížnost vyřídit standardně do 30 dní. Jestliže pochybení v postupu lékaře odmítne, můžete se následně se svojí stížností ještě obrátit na příslušný krajský úřad, který nemocnici udělil oprávnění k poskytování zdravotních služeb. Také u něj je standardní lhůta pro vyřízení vaší stížnosti 30 dní. Maximálně může být prodloužena až na 120 dní. Pokračování článku ZDE.
D.A.S. pojišťovna právní ochrany
D.A.S. pojišťovna právní ochrany je s čtyřiadvacetiletou tradicí v České republice jedničkou na trhu s právní ochranou (dle České národní banky se podílí téměř 92 % na nákladech na pojistná plnění celého trhu s právní ochranou).
D.A.S. je jedinou specializovanou a nezávislou pojišťovnou svého druhu u nás. Svým klientům nabízí nonstop dostupný kvalitní právní servis, který se prolíná mnoha oblastmi života i podnikání. Zabývá se také edukací a přispívá k rozvoji právního povědomí ve společnosti.
Ve své praxi se pojišťovna opírá o zkušenosti z více než stoleté tradice firmy i o své mezinárodní zázemí. Působí nejen v Evropě, ale také v Kanadě nebo Jižní Koreji.
Komentáře
Přidat komentář