I flotilové pojištění může být jednoduché. Proto jsme ho takové udělali.


			I flotilové pojištění může být jednoduché. Proto jsme ho takové udělali.
2.12.2016 Pro firmy

Direct pojišťovna se netají tím, že poměry v pojišťovnictví mění a přináší jednoduchá a srozumitelná řešení. A neplatí to jen u retailového pojištění. „Od začátku tvrdíme, že jsou to i podnikatelé, kteří mají mít možnost využívat pojištění a služby s ním spojené v takové kvalitě, aby se netrápili zbytečnými složitostmi a mohli se věnovat svému byznysu,“ říká Patrik Nový, ředitel podnikatelského pojištění Directu.

Podnikatelské pojištění v porovnání s tím retailovým přeci jen stojí na trochu jiném přístupu: méně internetu, více osobního přístupu. Kde vidíte příležitosti proto, aby věci fungovaly lépe?

Máte pravdu, osobní přístup je klíčový a žádná technika ho nemůže nahradit. Taková ani není naše ambice. Ale abyste klienty-podnikatele mohli jako makléř skvěle obsloužit, musíte mít stejně skvělé řešení. A tomu složité smlouvy, kupa papírování a další obstrukce generované složitou hierarchií velké korporace právě nepomohou. Na tom se určitě shodneme. Za mě je tedy odpověď jasná: musíte mít v nabídce taková pojištění a služby, které bude radost nabízet a které může klient snadno používat, upravovat. Zkrátka cokoliv si jenom představíte.

S čím chcete vody podnikatelského pojištění rozvířit?
Nezůstáváme u představ, už jsme začali. V říjnu jsme na trh pustili naše flotilové pojištění, které má opravdové DNA Directu. Už v něm jasně ukazujeme, jakou cestou se vydáváme. Když naši novinku představujeme obchodním partnerům, můžeme být spokojení – vyvolává zájem a diskuzi. Pokud bychom přispívali produktem do šedého průměru toho, co na trhu už je, asi by to tak úplně mezi makléři nerezonovalo.

A flotilovým pojištěním to začíná. Pracujeme na tom, abychom v příštím roce pokračovali s dalšími produkty, ať už to budou majetková nebo odpovědnostní pojištění.

S jakými nešvary se podle vás potkávají firmy a podnikatelé, pokud chtějí uzavřít flotilové pojištění?
Pojištění flotil na trhu jako produkt dávno není novinkou. Jeho vývoj ale tak trochu ustrnul. Týká se to především snah pojišťoven přizpůsobit se tomu, co klient doopravdy potřebuje. Stále se ve většině případů podnikatelé perou s tím, že si chtějí jednoduše pojistit různé typy vozidel. Protože co firma, to jiný vozový park. Chcete-li v rámci jedné smlouvy pojistit osobní auto a kombajn, můžete narazit. Stejně tak vnímáme, že na trhu kulhá možnost, aby si podnikatel přehledně zobrazil to, jaké vozidlo a na co má v rámci flotily pojištěné.
Třetí oblastí, která přináší podnikatelům obrovské potíže, jsou nedostatečně limity asistencí a dalších služeb pro případy, že je vozidlo nepojízdné. Ať už z důvodu nehody nebo poruchy. Typické je to pro situace, které se stanou v zahraničí.

Jak jste se s takovými situacemi vyrovnali v Directu?

Tak, jak to Direct dělá, zaměřili jsme se na ty oblasti, které podnikatelé zmiňují jako „opruzy“, zbytečně komplikované a nelogické.
Příkladem může být pojištění vozidla i jeho pracovní činnosti v jedné smlouvě. Dosud se běžně sjednávají dvě pojištění. Je to administrativně náročnější a ve finále nepřehledné.
Rozhodli jsme se na trh přinést vysoké limity GAP pojištění, tedy pojištění pořizovací hodnoty vozidla. Vysoké limity museli dříve podnikatelé hledat u specializovaných subjektů, u klasických pojišťoven jim mnohdy ty nabízené nestačily. Změnili jsme to. Týká se to nejen osobních, ale i nákladních vozidel. V prvním případě se naše GAP pojištění vztahuje na vozidla s pořizovací cenou do 2,5 milionů. U nákladních může být cena nového vozidla ještě o 1 milion Kč vyšší.

Pro dopravce je klíčovou záleží řešení škody v zahraničí. Jak koukáte na tuhle oblast?
Významným způsobem jsme se „vrhli“ na asistenční služby, které jsou pro flotilové pojištění zásadně důležité. Nabízíme dvě varianty, z níž tu druhou označujeme jako Maximální. Neznamená to nic jiného, než že ve většině služeb jsme zrušili jakékoliv limity.
Zvlášť zajímavé řešení máme pro klienty, kteří ve svém podnikání používají přívěsy a návěsy. Tady se asistence vztahuje nejen na tahač, ale automaticky také na přívěs/návěs. Zkrátka na situaci koukáme tak, že když se do úzkých dostane celá souprava, její řidič nechce řešit událost zvlášť s pojišťovnou tahače a zvlášť pojišťovnou návěsu/přívěsu.

Co by mělo být pro ty, kteří se rozhodují pro pojištění své flotily, zásadní při rozhodování? Co jsou ty klíčové parametry?
Firmám bych doporučil, aby nedělaly kompromisy a hledaly takové pojištění, které se přizpůsobí jejich potřebám. Ne naopak. Pro Direct je flexibilita při sestavení pojištění klíčovou veličinou. Proto jednoduše dáváme klientům volnost při sestavení a volbě limitů i rozsahu krytí. A to pro každé vozidlo zvlášť. I flotilové pojištění může být jednoduché, proto jsme ho takové udělali.
Týká se to samozřejmě i administrativy, která je s tím spojená. Přidávání, změna nebo odebírání pojištění jakéhokoliv vozidla jsou v našem případě opravdu snadné.
Důležitou roli hraje i řešení pojistné události. I tady musí všechno klapat. Direct ví, o čem mluví – ročně řešíme 15 tisíc škod, z toho tisícovku v zahraničí. Zkušenosti máme i se škodami 1 milion euro, které jsme už řešili v podstatě napříč Evropou.

Nejvyšší limity u povinného ručení ve flotilovém pojištění nabízíte na úrovni 250 milionů korun. Co na to říkají zajišťovny?
Pro každou pojišťovnu je její zajištění alfou a omegou, jedním z důkazů důvěryhodnosti. Neexistují výjimky v tom, aby se na zajistném programu jakkoliv šetřilo nebo dělaly kompromisy. Proto jsme se rozhodli stavět na partnerech, kteří mají špičkové ratingy na úrovni hodnocení AA.
Vysoké limity u povinného ručení tak jen potvrzují to, jak nebo proč věci děláme. Jsou tady proto, abychom klientům uměli pomoct v situacích, které zkrátka reálně mohou nastat. Vzpomeňte si jen na nehodu pendolina na přejezdu ve Studénce. Pro zajišťovny není problém takový přístup pochopit.

Kompletní produktový list

Zdroj: Direct Pojišťovna

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články