Životní pojištění nemá v nejbližších desetiletích alternativu


			Životní pojištění nemá v nejbližších desetiletích alternativu
16.10.2018 Produkty

Žádný převrat, spíše transparence a doplnění dosavadní struktury novými krytími. Tak vidí budoucnost životního pojištění Werner Panhauser, šéf obchodu pojišťovny Helvetia. Se svými vizemi se nedávno podělil s rakouským Versicherungsjournalem. Podle něj přežije životní pojištění minimálně dalších 20 let v dosavadní jen mírně modifikované podobě.

Produkty zůstanou produkty

Podle Wernera Panhausera není možné očekávat revoluci v pojistných produktech. Tradiční a dosud známé zůstanou, přibudou nové. Ty budou reagovat na moderní trendy. „Užívat, namísto vlastnit – to bude hrát roli,“ vypočítává Panhauser. A tento vývoj bude muset pojištění zohlednit. Příklady jsou kolem nás už dnes – sdílení aut, kde se nebude po škodě člověk zlobit se spoluúčastí, náhrady defektních elektrospotřebičů během záruční doby a podobně.

Generace Z, tedy osoby narozené po roce 1995, vykazuje vysokou míru odpovědnosti. Témata jistota a stabilita jsou pro ně důležitá, a proto uvažují, jak se zabezpečit. Přitom bude možné využít doposud spíše zapovězené cesty. Tuto generaci bude možné oslovovat i za pomoci geolokace. A nebude ani tabu oslovit někoho, kdo právě něco zakoupil, že lze danou věc pojistit.

Životní pojištění je stálice

„Životní pojištění tady bude s námi i za 20 let,“ odhaduje Panhauser. Podle něj dopřálo statisícům lidí zámožnější život a osvědčilo se jako dobrá metoda zabezpečení i akumulace rezervních prostředků.


Mohlo by vás zajímat: Speciální truck UNIQA prověřuje kondici zaměstnanců


„Není tady správná alternativa, která by skýtala to samé,“ je přesvědčen Werner Panhauser. Nicméně i pojišťovny se musí pořád učit. Zákazníci se dnes mnohem hlouběji zajímají o odkupné, zhodnocení, náklady a mnohé další ukazatele, přičemž během pojistné doby mají zájem své formy pojištění a investic měnit.

Životní pojištění tak musí být modernější, což znamená především transparentnější, otevřenější a musí nabízet více možností. Podle Panhausera jsme na dobré cestě. Obrazně říká: „Z potřebných deseti kroků jsme už tři až čtyři udělali.“

Prodej? Širší možnosti

Před 40 lety nabízeli výrobci aut tak akorát dva až tři modely, dnes musí souběžně zvládat deset až jedenáct produktových řad a přitom ještě obsloužit i zákazníky, kteří žádají speciality. Panhauser očekává, že podobně se bude vyvíjet prodej pojištění. „Už nebude žádná hlavní odbytová cesta, nýbrž mnoho kanálů, jakými finanční služba „dostihne“ zákazníka. Servis bude neskutečně široký a diverzifikovaný – od pojištění na lyže přes smartphone až po krytí pro seniory v domově důchodců.“


Mohlo by vás zajímat: Rakouská škatulata. Wiener Städtische největší životní pojišťovnou


„Open-minded“ – to je příkaz budoucnosti pro pojišťováky. Společnosti musí předvídat vývoj a přizpůsobovat tomu svoji nabídku. Jen pak budou úspěšné.

Fintech je dnes rušivý, ale důležitý

„Netradiční obchodní modely, které se dnes vyskytují stále častěji, už nikdy nezmizí,“ míní Panhauser. Proto musí pojistitelé zvažovat, co udělat pro to, aby se na nich ve smysluplných oblastech podíleli. Inovace totiž někdy vzniká z chaosu a narušení tradiční struktury, nikoli z evoluce.

„Základem je proto převést inovační pohotovost a schopnost do DNA normálních podniků dosavadního střihu,“ uzavírá svoji úvahu Werner Panhauser z rakouské pojišťovny Helvetia.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články