COVID-19 a podpůrná opatření evropských pojistitelů

22.7.2020 Pojistný trh, Zdraví

Prezident Insurance Europe Andreas Brandstetter se zúčastnil kulatého stolu, který svolal výkonný místopředseda Evropské komise Valdis Dombrovskis za účelem projednání opatření přijatých pojistiteli a jinými entitami z finančního sektoru ke zmírnění dopadů COVID-19 jak na spotřebitele, tak podnikatele.

Před výše uvedenou konzultací zaujal prezident Brandstetter stanovisko k řadě otázek, kterým evropští pojistitelé v době pandemie čelí. Zdůraznil, že konzultace s Evropskou komisí by měla poskytnout dobrou příležitost k hlubšímu pochopení dopadů COVID-19 na spotřebitele i podnikatele. Bude možné také prezentovat postupy finančního sektoru a konkrétní kroky, jež byly učiněny v oblasti pomoci a podpory klientům těchto institucí a širší veřejnosti.

Brandstetter dále vyzvedl tu skutečnost, že pojišťovnictví pokračovalo v průběhu koronavirové krize v poskytování služeb klientům a udržovalo provozní činnost. Současně činilo vše, co bylo možné, k ochraně klientů a zaměstnanců. Připustil, že koronavirová krize má významný dopad na pojistná plnění, investice a peněžní toky (cash-flow), ale také podtrhl, že dobré řízení rizik a kapitálu znamenalo, že pojišťovnictví zůstává silné a robustní.


Mohlo by vás zajímat: Výzva: STOP složitým podmínkám


Klíčovou prioritou podle Brandstettera zůstává jako vždy dostát závazkům vůči klientům. To znamená především vyplatit pojistná plnění, která jsou splatná nyní a pojistná plnění, která budou splatná v budoucnu. To vyžaduje obezřetné řízení kapitálových toků (a investic), a to zvláště v době ekonomických turbulencí.  

Důležité je ovšem to, že pojistitelé nejen plnili své smluvní povinnosti, ale učinili toho mnohem více. Za prvé, postupovali vůči klientům poctivě a přijali opatření, aby jim pomohli se vyrovnat s restrikcemi a problémy vyvolanými krizí. Za druhé, pojistitelé iniciovali mnohá další opatření v oblasti goodwillu a projevili solidaritu svými příspěvky do mnoha fondů solidarity, poskytováním zdrojů a expertíz.


Mohlo by vás zajímat: Phishing : Věrohodně se tvářící podvod


Brandstetter také zmínil, že pojistitelé brali při přípravě solidárních opatření zřetel na specifickou situaci na příslušných trzích, na potřeby klientů a na svou vlastní individuální situaci, přičemž každý z těchto aspektů se může mezi zeměmi značně lišit či měnit. Takový postup zajišťuje, že solidární opatření pojistitelů odpovídají lokálním potřebám, které se z hlediska dopadů způsobených COVIOD-19 dosti liší napříč Evropou, a rovněž zajišťuje, že pojistitelé se nedostanou do rizika, pokud jde o jejich schopnost splnit smluvní závazky vůči klientům, a to ať už nyní či v budoucnu.  

Významné je, že v závěru svého vyjádření Brandstetter uvedl, že i když je nyní aktuální pozornost věnována zvládnutí krize, tak pojišťovnictví se začalo dívat dopředu a zkoumat, zda a jak v rámci partnerství veřejného a soukromého sektoru by mohla být v budoucnu pandemická rizika pojišťována a jak by pojistitelé mohli přispět k „zelené“ (ekologické) obnově.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články