Havárka bez pojistné částky zvítězila


			Havárka bez pojistné částky zvítězila

Ještě před rokem byli někteří poradci překvapeni havarijním pojištěním bez uvedení obvyklé ceny vozidla. Dnes již prakticky nikdo nepochybuje o výhodách tohoto přístupu, který v Česku zatím nabízí pouze dvě pojišťovny, jednou z nich je Pillow.

Dříve a dnes

Tradiční přístup ve stanovení pojistné částky u havarijního pojištění zná každý. Klient (pojistník) musí na vlastní odpovědnost určit obvyklou cenu vozidla. Hodnota stanovená klientem má vliv na cenu pojištění a je součástí pojistné smlouvy.

Nový „bezlimitní“ přístup aktuálně nabízí dvě pojišťovny pro nejčastější kategorii Osobní automobily (OA). Klient pro většinu vozidel typu OA nemusí při sjednání uvádět obvyklou cenu vozu. Pojišťovna na základě informací o vozidle (značka, model, stáří, motorizace atd.) sama určí hodnotu vozidla a tu použije ke stanovení pojistného.


Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Po „zelené“ taxonomii přichází taxonomie „sociální“


Částka není uvedena ve smlouvě, protože je z pohledu případného budoucího pojistného plnění nepotřebná. V okamžiku totální škody rozhoduje obvyklá cena vozidla v čase pojistné události a ta nesouvisí s tím, co klient uvedl na začátku. Zvyk je železná košile, a tak se někteří klienti někdy diví, proč částka není ve smlouvě. Jednoduchá odpověď je: „bezlimitní“ pojištění má mnoho výhod. 

1. výhoda: bez problémů

Sjednání pojištění je mnohem plynulejší, ani poradce ani klient nebývají experti na ocenění vozidel. U „bezlimitního“ havarijní pojištění nemusí být nervózní z toho, zda částku dle různých pomůcek (speciální SW, weby bazarů, ...) určili správně. Odpadá spoluodpovědnost poradce za stanovení správné pojistné částky.

2. výhoda: bez misselingu

Je běžné, že někteří klienti nerozumí základním principům obvyklé ceny. Domnívají se, že pokud do smlouvy uvedli např. 400 000 Kč, pak při totální škodě v libovolném roce trvání pojištění dostanou právě tuto částku. V tom jsou „utvrzováni“ uváděním částky nejen ve smlouvě, ale i v pojistce zaslané na každé výročí. „Bezlimitní“ pojištění tímto problémem netrpí.


Mohlo by vás zajímat: EU uvažuje o změnách pravidel pro odpovědnost za výrobek


3. výhoda: bez podpojištění (u parciální škody)

Pokud pojišťovna na sebe převezme odpovědnost za stanovení pojistné částky, získává klient obrovskou výhodu. Při parciální škodě nebude pojišťovna nikdy uplatňovat spoluúčast.

4. výhoda: bez podpojištění (u totální škody)

Současná doba přinesla nečekanou situaci: růst cen ojetých vozidel. U „bezlimitního“ havarijního pojištění má klient obrovskou výhodu oproti staršímu přístupu. V okamžiku totální škody dostane majitel vyplacenu aktuální obvyklou cenu, i kdyby byla vyšší než při uzavření pojištění. Nic takového tradiční přístup nemůže nabídnout.

5. výhoda: bez přeplácení

Pokud pojišťovna má databázi cen vozidla v závislosti na stáří vozidla, dokáže na výročí smlouvy spravedlivě zohlednit aktuální nižší hodnotu vozu v pojistném. V Pillow je vše krásně vidět na příkladu polštáře Krádež vozidla. Pojistnou událostí je vždy totální škoda a klient očekává, že při poklesu ceny vozidla bude klesat i výše pojistného za tento polštář. A přesně to se děje, klient na vlastní oči vidí důkaz férového přístupu.


Mohlo by vás zajímat: Hitparáda osobností 2021


„Bezlimitní“ budoucnost

Pillow pojišťovna aktuálně nabízí pojištění vozidel s největším počtem bezlimitních řešení. Kromě „bezlimitního“ havarijního pojištění nemají klienti limit ani v pojištění skel vozidla. U asistencí je bezlimitní vyproštění u všech variant a neomezený odtah po celém území Česka u dvou variant.

Martin Podávka
Člen představenstva Pillow

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články