Jakub Strnad ke změnám v PRVNÍ KLUBOVÉ: Férovost a srozumitelnost bude pro každého


			Jakub Strnad ke změnám v PRVNÍ KLUBOVÉ: Férovost a srozumitelnost bude pro každého
4.11.2019 Pojistný trh

Nový předseda představenstva PRVNÍ KLUBOVÉ pojišťovny Jakub Strnad vysvětluje, z jakého důvodu došlo ke změnám v této unikátní společnosti.

Pilotní provoz spustila PRVNÍ KLUBOVÁ pojišťovna 21. září 2015. Základní myšlenka nové pojišťovny byla postavena na jednoduchém principu, který do té doby nebyl nikde na světě použit. K penězům od klientů se pojišťovna chovala, jako by byly stále klientů. To znamená, že pojišťovna stanovila maximální procento z přijatých peněz, které může být použito na náklady pojišťovny. Zbytek byl určen na krytí škod a vše, co na konci roku zbylo, se rozdělilo mezi klienty a majitele pojišťovny dle předem daného poměru.

Zajímavostí je, že teprve 21. září 2016, tedy přesně rok po pilotním spuštění PRVNÍ KLUBOVÉ pojišťovny (PKP), nabídla stejný princip (někdy označovaný jako peer-to-peer) americká Lemonade. Česká republika tak byla nejspíš první zemí, která tento inovativní princip zavedla do pojištění.


Mohlo by vás zajímat: Zemětřesení v PRVNÍ KLUBOVÉ pojišťovně. Kdo se stal majitelem?


Za 4 roky působení PKP se ukázalo, že oddělené hospodaření je důležitá vlastnost, ale klienti chtějí mnohem více. Stačí se opět podívat do zahraničí, potřeby klientů jsou v jednotlivých zemích velmi podobné. Například americká Lemonade k principu peer-to-peer přidala naprostou srozumitelnost produktu a pojistných podmínek, jednoduchost sjednání nebo změny pojištění a zejména rychlost výplaty pojistného plnění. Jiné nové pojišťovny (například Metromile) zase přišly s převratným a férovým přístupem výpočtu ceny pojištění vozidel.

Žádná z moderních světových pojišťoven nemá ve svém DNA zabudován princip klubovosti. Všechny jsou otevřené všem klientům a nikdo nemusí čekat, až dostane pozvánku od již existujícího člena. Uzavřenost pro nové klienty a neschopnost každý rok přinášet nové inovace jako zahraniční pojišťovny se bohužel ukázaly jako hlavní důvod, proč po 4 letech fungování pojišťovny nevyrostl počet klientů tak, jak bylo plánováno.


Mohlo by vás zajímat: Marek Orawski: Pojišťovna nerostla tak rychle, jak jsme předpokládali


Noví majitelé a zaměstnanci mají jednoduchý cíl: otevřít pojišťovnu pro všechny férové klienty bez nutnosti čekat na pozvání, zachovat některé současné unikátní principy (například strop na náklady) a výrazně vylepšit nabízené produkty a služby. Některé z nich budou podobně revoluční, jako byl peer-to-peer princip před 4 lety.

V průběhu listopadu bude oficiálně představen nový revoluční produkt pojištění vozidel. Pro stávající klienty se aktuálně nic nemění, o všech nových výhodách budou informováni samozřejmě jako první.

Zdroj: PRVNÍ KLUBOVÁ pojišťovna

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nepravdivé PR informace

H,  12. 11. 2019

"Noví majitelé a zaměstnanci mají jednoduchý cíl: otevřít pojišťovnu pro všechny férové klienty bez nutnosti čekat na pozvání."
Toto tvrzení je zavádějící, proto se o budoucnost PK bojím. Pokud zástupce nových majitelů, pan Strnad, komunikuje hned zpočátku na úrovni "fake news", nečeká asi její klienty nic dobrého. Možná je to způsob komunikace, na který si zvykl v Allianz, kde dříve působil.
Abych to vysvětlil. Jsem členem PK cca rok a půl. Členem jsem se stal tak, že jsem si e-mailem nechal nacenit povinné ručení. Dostal jsem obratem odpověď, poté mi zavolali, nabídli členství a poslali nezávaznou pozvánku. Na nic jsem čekat nemusel. V článku (vč. nadpisu) je uzavřenost pro nové klienty několikrát zdůrazňována a použita jako hlavní argument pomalého získávání nových klientů. A to je nesmysl.
O změnách ve vedení i o plánovaných změnách produktů jsem se dozvěděl zde, žádná oficiální informace mi nepřišla. Ještě počkám na další kroky, nicméně jsem připraven převést své pojistky jina…

RSS

Související články