Věříme, že nápady a hodnocení, jež v rozhovoru zazněla, mohou přinést užitek i českým makléřům.
*Makléř mívá obvykle okolo dvou až tří spolupracovníků. Jak má takový makléř v budoucnosti pracovat?
HG: Za prvé: je potřeba vybojovat, aby makléři měli potřebné know how a specializaci. A také musí mít odvahu nepokrývat určité obory, třeba finanční služby, nebo jiné obory. V tomto případě je potřeba sebrat odvahu a říci ne.
SF: My jsme byli od samého začátku majetkoví makléři. Pokud je to potřeba, můžeme klientovi nabídnout i jednoduché produkty, pokud jde o pojištění osob a životní pojištění. Mám na mysli takové produkty, které nejsou složité k nastudování. Ale pochopili jsme své hranice, nepatříme v tomto ohledu mezi nadané experty. Jdeme konzervativní cestou, ať již jde o majetkové pojištění nebo oblast životního pojištění. Naše klientela nám za to teď děkuje.
*Jak teď důležité pro každého makléře hlídat si náklady?
SF: Je to ještě důležitější, než za jaké to v současné době považujeme. Přitom dobře víme, že ne vždy myslíme na efektivitu. To sebou nese lidská mentalita. Občas uděláme takové ty odhady „od oka“, aniž bychom šli cestou naprosto čistého ekonomického uvažování. Ale dobře víme, že vždy a stále musíme myslet na peníze. Ale není to jednoduché. Mnohdy chceme pomoci klientovi a nabídnout mu lepší produktovou strukturu, lepší pojistné podmínky a jinou výši pojistného. Mnohdy nás to může odvést od prvotního cíle.
MT: Každý z mých kolegů si musí provést svoji vlastní analýzu, jak je na tom jeho firma. Pro zjištění odpovědi není potřeba žádné kouzlo. Stačí se koncem každého týden zamyslet nad odpovědí: Kde je největší síla mé firmy? Kde mě trh akceptuje?
*Jaké největší problémy mají makléři v současné době?
HG: Jsou to obrovské výdaje na plnění dokumentační povinnosti. Velké množství různých produktů, které je nutné porovnat, stejně jako vícenáklady v našich firmách, způsobené reklamacemi smluv a náhrad škod, vážou kapacitu našich spolupracovníků. I přes veškerou snahu se nepodařilo zavést jednotné zpracování dat, které by zaručilo předání všech dat v pojistných smlouvách a údajů o škodách. To by nám uspořilo ještě víc času a peněz.
MT: Podstatou je odpovědět si na otázku, zda cesta, na kterou jsme se vydali, je ta správná. Jeden z mých kolegů mně před několika týdny v rozhovoru vyprávěl o pocitu, že jeho příjmy se zmenšují, zatímco výdaje rostou. A to je poznání, které platí pro nás všechny.
Úkol pro pojišťovací makléře tedy je: šetřit na nákladech, dál se vzdělávat a spoléhat na vlastní síly!
Zdroj: AssCompact
Komentáře
Přidat komentář