Následné vzdělávání: Analýza potřeb pojištění vozidel


			Následné vzdělávání: Analýza potřeb pojištění vozidel

V rámci následného vzdělávání pojišťovacích zprostředkovatelů je v Česku poprvé dostupný kurz zaměřený na analýzu potřeb a tvorbu záznamu z jednání pro pojištění vozidel. Kurzem provází Martin Podávka a Miroslav Škvára.

Sylabus kurzu

On-line kurz trvá 1,5 hodiny, což představuje 10 % ze zákonem požadovaných 15 hodin v každém kalendářním roce. Kurz je rozdělen na jednotlivé oblasti pojištění vozidel, od povinného ručení, přes havarijní pojištění a pojištění skel až po asistenční služby. V každé lekci jsou pojmenovány oblasti, ve kterých může dojít k chybnému nastavení pojistné smlouvy, a tedy následné nespokojenosti klienta v okamžiku škodní události.


Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Z bláta do louže…


Pomoc se splněním zákonných požadavků

Kurz pomáhá se všemi povinnostmi zprostředkovatele, které jsou dané dvěma důležitými paragrafy zákona o distribuci pojištění a zajištění č. 170/2018 Sb. Paragraf 77 požaduje po poradci získat informace o požadavcích a potřebách klienta a na základě nich poskytnout doporučení. Paragraf 79 následně stanovuje náležitosti záznamu z jednání a specificky požaduje i vysvětlení (negativních) dopadů na klienta včetně souvisejících rizik.

V každé produktové kapitole kurzu jsou uvedeny jednotlivé parametry souvisejících s požadavky, cíli a potřebami klientů a samozřejmě také odpovídající doporučení založené na reálných datech a statistikách. Kapitola je ukončena seznamem dopadů, které by pro daný typ pojistného krytí měly být uvedeny v záznamu tak, aby byl naplněn požadavek zákona.


Mohlo by vás zajímat: Lukáš Kovanda: Inflace trhá rekordy, důchodci se proto dočkají třetí valorizace


Reálná, a přitom překvapivá data

Kurz použitím reálných dat boří některé mýty spojené s pojištěním vozidel. Na základě policejní ročenky nehodovosti se posluchači dozví, že limit 35 miliónů pro povinné ručení je nedostatečný i pro vozidla, která jsou provozována pouze ve městě a na silnicích nižší třídy. Data odhalují, že těžké škody na zdraví nejsou výsadou dálnic a silnic 1. třídy.

Na příkladu reálných cen za výměnu čelního skla konkrétních vozidel absolvent kurzu zjistí, že často používaný limit 10 tisíc je zcela mimo realitu a vzhledem k inflaci často nepomůže ani limit o trochu vyšší. Podrobná data o cenách za odtah vozidla ukazují nedostatečnost asistenčních služeb s finančním limitem ve výši např. 3 nebo 5 tisíc korun.

Jednoduché jako ... metodika

Všechny informace a postupy použité v kurzu jsou konzistentní s první veřejnou metodikou pro pojištění vozidel. Poradci tak konečně po mnoha letech získávají jeden konkrétní návod a stabilní postup.

Martin Podávka

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články