Trend oddělené investiční složky
V přehledu jsou kromě rizikového a investičního pojištění zaznamenány i produkty stojící mez nimi. Jsou označeny jako hybridní pojištění. Z pohledu právní klasifikace se jedná o investiční životní pojištění, pravidelná investiční složka je (nebo může být) nulová. Klient tak platí pouze rizikovou část a má možnost kdykoliv v průběhu pojištění zaplatit mimořádné investiční pojistné. Aktuálně seznam identifikoval na trhu 3 pojišťovny, které tento přístup umožňují. Jedná se o pojištění od:
- Allianz
- Generali
- NN
Tento typ produktů je vhodný i pro převod peněz ze starších a předražených smluv investičního životního pojištění. Lze očekávat, že s tímto typem produktů budou přicházet i další pojišťovny. Pokud již nyní pojišťovna nabízí produkt s oddělenou investiční složkou, stačí, pokud zruší požadavek na nenulové minimální běžně placené investiční pojistné. Na trhu zbyla jediná pojišťovna, která zatím nenabídla investiční pojištění s oddělenou složkou (MetLife). Dojde v budoucnu ke změně?
Mohlo by vás zajímat: Do čela Direct pojišťovny nastupuje Michal Řezníček
Trend zjednodušování a jednotné nabídky
Z nabídky za sledované období byl odstraněn produkt Na Přání od pojišťovny Kooperativa. Jedná se o logický důsledek toho, že nové Flexi je založeno na platformě produktu Na přání a ponechání staré verze tak nedávalo žádný smysl. Kooperativa však z nabídky nevyřadila starou variantu produktu Flexi a tato stará varianta je stále k dispozici na přepážkách České spořitelny. Jaké jsou pro to argumenty?
Zákony nutí pojišťovny, aby při tvorbě produktů myslely na konkrétní klientský segment a jeho potřeby. Důsledkem tohoto požadavku je, že pro každý segment by měla pojišťovna nabízet právě jeden produkt. Pokud by nabízela dva produkty s rozdílnými pojistnými podmínkami, pak jeden z nich zřejmě nenaplňuje požadavky cílového segmentu tak dobře jako druhý.
Mohlo by vás zajímat: Jak správně doporučit pojistnou částku u rodinného domu?
Výrazně odlišné produkty pro stejný cílový segment tak již nabízí pouze dvě pojišťovny. První je Uniqa, kde je situace způsobena sloučením dvou pojišťoven. V nabídce tak najdeme produkty bývalé AXA pojišťovny a zároveň originální od Uniqy. Pojišťovna teprve přijde s nástupcem těchto produktů, který bude jeden a optimální pro cílový segment.
Druhou pojišťovnou, která dlouhodobě nabízí dva odlišené produkty pro stejný cílový segment, je Generali. I zde došlo k této situaci kvůli fúzi. Pojištění Bel Mondo je produktem Generali, pojištění Můj život je produktem České pojišťovny. Sloučí i tato pojišťovna tyto produkty do jedné optimální varianty? Čas ukáže.
Komentáře
Přidat komentář