UNIQA a peer to peer pojištění? Německo jako prubířský kámen


			UNIQA a peer to peer pojištění? Německo jako prubířský kámen
4.8.2020 Produkty, Zahraničí

Po Maďarsku chce nyní rakouský koncern UNIQA Insurance Group AG prorazit i na německém trhu. V květnu na něm odstartovala prostřednictvím své digitální značky Cherrisk. Tato platforma nabízí on-line cestovní, úrazové pojištění a pojištění domácnosti. Současně však tento Insurtech zastřešený tradiční značkou UNIQA, jež podniká na trhu pojištění více než 200 let, chce nabídnout daleko víc.

Pilot v Maďarsku se osvědčil

V Maďarsku předloni odstartoval zkušební projekt „Cherrisk powered by UNIQA“. V rámci něho lze 100% digitálně uzavírat pojištění zmíněná v úvodu, přičemž i v případě škody běží proces z převážné části automaticky. Pojištění jsou navíc vypověditelná s měsíční lhůtou, což tradiční smlouvy doposud zpravidla vylučovaly.


Mohlo by vás zajímat: Globální ekonomický výhled: Koronavirus opět na scéně  


Podle CEO UNIQA International Wolfganga Kindla je nezbytné zaměřit vše na klienta: „Každý den v životě zákazníka je důležitý a hraje roli. A my jsme si vytkli cíl, že nebudeme pouhým pojistitelem, ale poskytovatelem komplexnějších služeb dostupným 24 hodin denně.“ S tímto mottem se pustili do vývoje kolegové v Maďarsku.

Cherrisk je formou klubového pojištění (peer to peer): zákazníci dostávají za bezpečný přístup, zdravý životní styl a odpovědné preventivní kroky tzv. cherries (bonusové body) ve formě komunitní měny. Odměny se rozdávají například za včasné přezutí pneumatik – stačí poslat foto s datem a na konto už putují body. „Motivujeme naše zákazníky, aby sami rozpoznávali rizika a předcházeli jim, je-li to možné,“ vysvětlil Wolfgang Kindl uplatňovaný přístup. Pojišťovna v rámci projektu také posílá klientům otázky k bezpečnostní situaci v různých oblastech a za správné odpovědi je ocení formou cherries.


Mohlo by vás zajímat: ČNB: Jaká je úspěšnost odborných zkoušek za 2Q 2020?


Za nasbírané bonusové body si může zákazník snížit pojistné – každá cherrie obnáší určitou protihodnotu, anebo si pořídit nějaké trendy technologické zboží se slevou. Mohou ale také body věnovat na nějaký všeobecně prospěšný účel, například na renovaci nemocnice, na nástroje pro hudební školu nebo pro zájmovou činnost handicapovaných dětí. Celkem jde aktuálně o 21 projektů v oblasti sociální nebo trvalé udržitelnosti. Tento model chce UNIQA postupně rozšiřovat do dalších zemí, kde je značka UNIQA aktivní. Na jaře 2020 měl Cherrisk se sídlem v Budapešti prostřednictvím aplikace na smartphonu více než 150 000 maďarských uživatelů.

Dalším státem, kde mají zákazníci okusit servis Cherrisk, se stalo nakonec Německo, kde UNIQA aktuálně jiné aktivity nepodniká. „Aktuální pandemická situace přinesla boom do digitalizace v nejrůznějších odvětvích – mimo jiné i v pojišťovnictví. A to je právě optimální okamžik pro start Cherrisk na náročném a konkurenčním trhu Německa a ověření životnosti tohoto modelu,“ sdělil motivy UNIQA Wolfgang Kindl odpovědný za mezinárodní aktivity koncernu.


Mohlo by vás zajímat: Budou pojišťovny v USA krýt covid-19 během natáčení filmů?


Nedávno informoval koncern, že už za 3 týdny fungování v Německu získal Cherrisk asi 2 300 klientů a tempo stahování aplikace lineárně roste. Ukazuje se, že tempo okolo 100 stažení denně je zcela reálné, což na značku prakticky bez historie není špatný začátek. Znamená to, že další země, jež okusí Cherrisk, budou pravděpodobně přibývat.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články